Fredag - Sol, Försäkringskassan och födelsedagskompis

 
Här kommer några bilder från min fredag!
 
Vaknade till denna soliga vy! Det här är alltså den fina sidan av utsikten från min balkong. Åt andra hållet står det en ful, stor container och förstör så det gäller att titta åt rätt håll...
 
Efter frukost tog jag tag i att ringa Försäkringskassan igen. Fick äntligen tag på min handläggare efter fyra månader. Tycker inte om att vara arg på någon, för jag tycker det är så obehagligt när folk är arga på mig, men var så irriterad på den människan. Hade ringt växeln på torsdagen och då sa dom att det såg ut som hon hade slutat så jag fick istället numret till hennes team. Men när jag ringde dit så jobbade hon tydligen kvar. Hon hade varit borta under mars men det hade jag fått noll info om. (Och vad varför fick jag inget svar i januari och februari) Inget mailsvar, inget brev om vem jag kunde vända mig till, inget på telefonsvararen. Alltså ska det vara så? Nej Försäkringskassan, vad håller ni på med egentligen? Det är ju inte meningen att man ska bli mer stressad av att ha kontakt med er. 
 
Efter det behövde jag få ur mig lite arg energi, så jag bestämde mig för att dammsuga mitt stackars dammiga hem. Älskar min dammsugare (eeh...).  Den har en behållare till dammet så man slipper köpa engångspåsar hela tiden. Så smart ju, borde alla dammsugare ha. Från Champion. 
 
Sen var det dags för lunch. Och det är sparrissäsong! Blev ris med sparris och mozzarella. Och även lite bränd broccoli som någon glömde i ugnen (va, vem då!?), så den fick inte vara med på bild. 
 
Sen blev det en lugn eftermiddag i soffan. Har börjat läsa den här boken av Sigge Eklund för att få lite blogginspo. Kommer ihåg att det var flera som tipsade om hans blogg när det begav sig, men jag hann aldrig läsa den innan den togs bort. Men nu så! Gillar Alex och Sigges podcast så har sett fram emot att läsa den här. Och so far tummen upp!
 
Sen gjorde jag mig i ordning för att åka och träffa några kompisar. Linda fyllde år så vi bjöd på restaurang och detta som present. Choklad och en komposterbar tandborste, till efteråt:)
 
Hux flux satt jag på tåget på väg till Uppsala.  
 
Och träffade dessa guldisar! Jessica förbereder sig för foto, ut med snuset...
 
...och smile!
 
Sen blev det konsert med Solala, så himla bra var det såklart! Stämsång i världsklass. 
 
Jag sov över hemma hos Jessica i Uppsala, och vaknade upp till det här gosiga. 
 
God morgon!
 
Hoppas ni har en fin helg alla!
0 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Försäkringskassan, Sigge eklund, Uppsala, sjukskriven, solala