Några nya second hand-fynd till påsk

 
Igår var jag på en liten second hand-runda igen. Rehabakademin som jag går till just nu ligger i Sundbyberg, som är ett av mina favoritställen för loppisar. Så kollade in på Saras basar som hade fått in en massa nya grejer. Kom hem med detta:
 
Två djupa tallrikar från Gustavsberg, en flat tallrik från Polen, en äggkopp som nog får vara prydnad och fem ägg till påskriset. Några ljus och tre trägalgar fick åka med också. Håller på att byta ut mina gamla plastgalgar till trä som jag tycker är mycket finare.
 
Här är några bilder från butiken också. Jag hamnar alltid vid burkarna. Får liksom inte nog av gamla plåtburkar! Kom på nu att jag ju hade tänkt köpa den där gula burken längst ner i bild. Aja, kanske lika bra det.
 
Ibland kan det sitta kvar såna här gamla lappar på en kartong. Tycker det är så fint på något sätt. Det märks också att man tog bättre hand om sina saker förr än vad vi gör idag. Men funderar lite på vad en bordsfilt kan vara, en duk eller?
 
Eller det här gamla fina mors dag-kortet från 1958. Så gullig dikt! Och Karin och Lasse som är snälla barn.
 
Var lite sugen på den här gröna servisen, men behöver faktiskt inte en just nu. Har börjat få ihop porslin så det räcker.
 
Men dom här äggen fick följa med hem! Så gulliga. 
 
Och tallriken gillade jag också mycket, man kan riktigt se penseldragen. Jag har blandade tallrikar i blått och grönt från olika loppisar. Tycker det är roligt att blanda faktiskt så det blir lite variation. Men har några som jag vill byta ut, så blev glad när jag hittade tre stycken.
 
Det var mina fynd för den här gången!
#1 - - Rebecha:

Härliga saker du plockat med dig hem. Den gröna servicen ser ut som Gröna Anna, men vet inte säkert.

Svar: Tack! Jag blev tvungen att googla nu och det var det! Gulligt med serviser som har namn😊
Johanna

#2 - - J:

Vet inte hur många gånger såna där plastgalgar gått sönder när jag själv hängt upp någon vinterrock, så mycket bättre med trä! Finns flera second hand-butiker runt Fridhemsplan också, bl.a. en med jätteutbud, på någon sidogata runt Västermalmsgallerian ungefär...Ett tips, om den nu finns kvar! :)

Glad påsk!

Svar: Åh tack, det ska jag definitivt kolla upp! Jätteutbud låter ju toppen, brukar bli lite billigare då. Glad påsk till dig😊
Johanna

#3 - - Netti Starby:

Vilka fina fynd du hittade! :-D Kramis

Svar: Tack, jaa blev väldigt nöjd! Glad påsk😊
Johanna

#4 - - eva linah:

du har så fina bilder i din blogg:D <3

Svar: Åh tack, vad glad jag blir😊
Johanna

#5 - - Annie:

ÄLSKAR dikten "för det gör nog pappa"... haha så gullig! Så synd att den hamnat på loppis. Fina fynd du gjorde!

Svar: Tack! Ja så himla söt! 😊
Johanna

#6 - - Netti Starby:

Åh vad fint och så kul med fynd! <3 Kramis

Svar: Tack, ja man älskar ju att fynda😊
Johanna