Dagens eko, för raklångt soffläge

Det är lördag, det är sol, tjoho!
 
Jag kände att jag behövde lite nya slapparkläder nu när jag fortfarande är hemma mycket och skrotar. Dom kläderna jag hade i början av min utbrändhet ger mig dåliga vibbar så dom vill jag helst elda upp. (Får faktiskt ofta liksom känslomässiga kopplingar till mina kläder, händer det er också?)
Var inte så sugen på att köpa dessa second hand så gick på jakt efter något ekologiskt. Det blev den här dressen från Cubus.
 
 
Väldigt skön, 79% ekologisk bomull och resten polyester och viskos.
 
Det blev också den här bh-n från Åhlens Bra val. 95% ekologisk bomull och 5% elestan. Jag vill helst inte ha bygel-bhar när jag är hemma men vill ändå ha något slags stöd. Jag har den i storlek M och tycker det kan vara lite svårt med såna här storlekar som inte har både kupa och omkrets, men tycker den funkar bra hittills. Återstår att se dock om den töjer sig snabbt. 
 
 
Yes nu kan jag mysa in style;)
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Det är så bra att allt fler stora klädkedjor säljer eko. Hittat massor

Svar: Precis, gör ju livet mycket lättare!
Johanna

#2 - - Iza Palm:

Gosiga kläder. Här skrotar jag omkring i mina ullsockar, långkalsonger och en försvarsmaktens fältskjorta :D

Svar: Haha låter iof sig nice också😉
Johanna

#3 - - Iza Palm:

Myvket gosigt iaf ! Älskar att kunna gå omkring så <3

#4 - - Isabell :

Jag får också känslor kopplade till kläder och kan inte ha dem efter ett tag pga det!

Svar: Ja visst är det konstigt?! Men skönt att det inte bara är jag:)
Johanna