En lördag i bild

Tänkte att jag skulle visa vad jag gjorde igår. Det var ändå en ganska händelserik dag för att vara mig just nu. Brukar oftast orka med en sak om dagen, tex jobba eller träffa kompis.
 
8.00
Vaknade och blev lite sur över att det var så tidigt. Skulle träffa kompisar på kvällen så tänkte att det hade varit bra om jag sov lite längre. Men såg sen att det var sol! Så här såg det ut från mitt köksfönster.
 
 
9.00
Frukost. Chokladdryck gjord på havremjölk (iKaffe är godast) banan och kakao, mandlar och koffeinfritt kaffe. Såg så brunt ut så jag la till en mandarin för färg!
 
 
10.00
Skriver ett blogginlägg om min nya hemmastass och börjar fila på det här inlägget. Spikar upp två klänningar för att det fortfarande är så tomt på mina väggar. Den här bilden på mina verktyg få symbolisera det. Funderar på att dammsuga. Dammsuger inte. 
 
 
11.00
Duschar och klär på mig. Min syster som bor i närheten av mig kommer över, för vi ska på second hand-runda. Idag öppnar nämligen den första second hand-butiken i Bromma. Inte en dag för tidigt! Den ligger bara några 100 meter från mig så är väldigt pepp på det. Poserar lite på en sandlåda som min syster tyckte matchade min jacka.
 
 
12.00
Fin butik! Det fanns inte jättemycket saker ännu men dom hade ju precis öppnat så inte så konstigt. Ska gå dit och lämna lite i veckan tänkte jag.
 
 
13.00 
Är vinansvarig för kvällen så går förbi systemet. Svär lite över att dom inte kan ha öppet liiiiite längre på lördagar så att man kan gå förbi på vägen ut, men men. Min kompis som har IBS ville ha låg sockerhalt och jag ville ha ekologiskt, så det blev detta vita samt en cava. 
 
 
14.00
Hemma. Dags för lunch, alldeles för sent, men hade som tur var nötter med mig (nödnötter). Dom här små flaskorna plus en blomkruka köpte jag på loppisen. Kan vara fint att ha någon enstaka blomma i på våren tänker jag.
 
 
15.00
Vila och Youtube. 
 
 
16.00
Sminkar mig och lyssnar på En economistas podcast. Har ni hört den? Många bra ekonomitips. Har blivit väldigt intresserad på senare år. (Vad svårt det är med selfies förresten? En egen konstart.)
 
 
17.00
Problemet när tre vuxna människor ska träffas och äta mat ihop:)
 
 
18.00
Försenad till tåget som vanligt men hann med och framme i Uppsala! Här bodde jag i fyra och ett halvt år. Blev ingen bild på det tyvärr.
 
19.00
Mat, vin och praaaaat<3
 
 
20.00
Melodifestival. Är ju inte någon favorit men får erkänna mig besegrad av två schlagernördar! Men när min kompis skulle öppna den andra flaskan vin, så sprack botten över hela bordet!? Så sjukt. Vi hade lagt den i frysen i kanske en timma, så var väl därför. Men har aldrig varit med om något sånt förut. Ingen av oss fattade riktigt vad som hade hänt först, tappade hon flaskan eller...?
 
 
21.00
Buffen fick flytta in i säkerheten under tvn.
 
 
00.00
Sen glömde jag ta fler bilder, men vid 12 åkte vi hem igen i snön. Jag var trött men mådde ändå bra. Så glad att jag orkade hela den här dagen, det går framåt:)
 
6 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Lördag, ekologiskt, helg, melodifestivalen, second hand
#1 - - Iza Palm:

Lät som en väldigt skön lördag, och god positiv energi! Härligt!

Svar: Det var det verkligen, hoppas din var fin också😊
Johanna

#2 - - Johanna Utterberg:

Lät som en härlig och händelserik lördag! :)

Svar: Det var den!😊🎈
Johanna

#3 - - Bella:

Åh vilket roligt inlägg!

Svar: Tack vad glad jag blir😊
Johanna

#4 - - freja lindsjö:

vilka söta små flaskor :)

Svar: Tyckte jag med! Kanske fint på handfatet med en blomma i...😊
Johanna

#5 - - maria:

Oj vilken händelserik och bra dag :D

Svar: Det var det😊✨
Johanna

#6 - - SKRIVDIVAN:

Vilka utsökta små glasflaskor! Skulle vara perfekt för mig att ha dressing i. Alltid när jag gör egen dressing slutar det med att jag slänger för att jag inte har nån bra, hållbar förvaring. Men såklart, blir skitsnyggt med små blommor eller blomskott i också :)

Svar: Tack! Ja du får leta, dom är gulliga😊
Johanna