Project funway

Jag älskar ju Project runway, det är nog ett av mina absoluta favoritprogram. Håller på att kolla igenom hela serien nu (igen) och blir så inspirerad till lite nya mer vågade kläder. Får alltid för mig att jag vill bli designer när jag tittar också, sen kommer jag ihåg att man antagligen måste använda en symaskin då...
Jag tycker ju att det kan vara lite för mycket svart och grått i typ all design, så inte så konstigt att jag gillar dom designers som verkligen vet hur man använder färg.
 
Här är mina favoritdesigners från serien!
 
 
 
Hon verkar vara en helt galen person med inte många hämningar. Är tydligen uppväxt i en familj som var mormoner så kan säkert ligga mycket bakom att hon vill revoltera mot det. Hennes kollektion på fashion week var nog den ovanligaste hittills, hon visade tex ett tyg med händer som höll bananer:) Hon presenterade den så här; There is only one way and thats project funway! Så fantastisk!
 
 
 
 
 
Den enda som har visat en plus-size kollektion i programmet, och en jäkligt snygg sådan också! Skönt att slippa vara orolig för att någon ska ramla ihop av näringsbrist. Mycket vippiga kjolar, pastellfärger och höga midjor. Sportade också en lila frisyr hela programmet. Galet snyggt. 
 
 
 
 
 
Min all time favourite! Kan kombinera färger och mönster som ingen annan och verkar också designa så att flera storlekar och former ska kunna ha kläderna. Gjorde inte en enda dålig design på två säsonger. Älskar också att hon använder sig av influenser från Norra Afrika och Sydamerika, det behövs i allt det där svala, minimalistiska, (torra) västerländska modet som verkar vara så populärt hela tiden. Yay för roliga kläder!
 
 
 
 
3 kommentarer publicerat i Klädesplagg
Taggar: Project runway, ashley nell tipton, dom streater, erin robertson, färg, mode, mönster, vår.
#1 - - Emma Grann Fotografi:

Åh! Älskar Project Runway!!

Svar: Bästa😊
Johanna

#2 - - Shahrzad Garoosi:

wow, vilket fantastiskt inlägg. Älskar det!

Svar: Tack snälla!😊
Johanna

#3 - - Iza Palm:

Jag har inte ägt en tv på väldigt länge nu.. Och jag tittar såå sällan på tv ändå. Blir en del netflix eller liknande istället. Eller så är man kanske ute. Men jag har sett det ibland, och det är faktiskt riktigt häftigt och se hur kreativa människor gör så mycket!

Svar: Nä, har inte heller tv längre. Så jobbigt att inte kunna se det man vill när man vill😊
Johanna