Till mig på alla hjärtans dag

Jag brukar inte bry mig om alla hjärtans dag speciellt mycket, men i år är den här dagen lite extra jobbig. Förra året var jag lyckligt förälskad och tillsammans med en kille som jag trodde jag skulle vara med lång tid framöver. Istället blev jag några månader senare utbränd och vårt förhållande kraschade totalt.
 
Därför känner jag att jag behöver ta hand om mig lite extra idag. Jag hittade den röda burken nedan på loppis i helgen, så den tänkte jag fylla med något gott och ge mig själv som alla hjärtans-present! 
 
 
Den blå burken har jag sedan tidigare och den fick jag av min mamma när jag flyttade i höstas. Det är det finaste med att fynda på loppis tycker jag, att ibland hittar man något som påminner en om ett gammalt minne eller kompletterar något man redan har.
När jag drabbades av utmattningssyndrom klarade jag knappt av att ta hand om mig själv så jag flyttade hem till mina föräldrar under tre månader. Min mamma hade precis blivit pensionär och jag vet nästan inte hur jag hade klarat mig utan henne dessa månader. Hon lagade mat till mig, handlade, ringde sjukvården, såg till att jag kom ut på promenader och bytte mina lakan. 
 
En dag råkade jag äta en jordnöt ur hennes nötburk och fick en allergisk reaktion (jag är allergisk mot jordnötter men kan äta andra nötter). Efter det fick jag den blåa burken för mina egna nötter. Jag kommer alltid att tänka på min mamma när jag ser den. Vad vore världen egentligen utan mammor?
 
Jag tänkte att den röda burken kan få påminna mig om att jag ska vara snäll mot mig själv. Eller så ger jag den till min mamma:)

#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Tack , fina burkar