Två fina saker i min lya

Är ju som ni säkert märkt smått besatt av min inredning just nu, sen jag flyttade in i min nya lägenhet i augusti.
Här är två grejer som gör mig glad varje dag!
 
 
Min stora rosa hortensia som jag äntligen lyckats hålla liv i mer än fyra dagar. Dom är ju så vackra men så svåra att sköta. Ca 1-2 dl vatten varje dag verkar vara grejen för den här.
 
 
Min båtgirlang från Afroart som jag har i badrummet. Tycker det är så fint med hav- och båttema i badrum.
 
Afroart är förresten en så fin butik. Deras sortiment består av rättvisemärkta varor tillverkade av lokala hantverkare i utvecklingsländer. Idén är att synliggöra deras vackra hantverkstraditioner och samtidigt skapa fler arbetstillfällen för hantverkarna.
Jag som är uppväxt i fyra år i Maputo (min pappa jobbade på SIDA), får alltid sådan nostalgi i deras butik också. Speciellt doften av korg! En av mina favoritdofter.
 
 
 
Här står jag i badrummet och är nöjd med min girlang. Behöver nog skaffa en självutlösare om jag ska vara bloggare. Och putsa spegeln!
0 kommentarer publicerat i Inredning, Vardag;
Taggar: Girlang, afrikanskt hantverk, afroart, badrum, hortensia, rättvis handel