Fynd i snön

Okej, kanske inte i snön, man jag har fyndat och det är snö. Jag är verkligen inte så förtjust i vintern men jag älskar snö! Stockholm har varit så himla snöigt dom senaste dagarna och idag är det dessutom strålande sol så det är verkligen vinter när den är som bäst. 
Jag hade hittat en klädhägare på Tradera som jag skulle kolla på, så bestämde mig för att promenera dit när det nu är sol för en gångs skull. Och oj vad vackert det är ute nu!
 
 
Alltså Stockholm stad i världen! Det är så fantastiskt att bo så här nära vattnet i en stad.
 
Klädhängaren var verkligen perfekt. Nu blir det inget mer stol med stor, skrynklig klädhög på, utan prydligt upphängda kläder på en vacker herrbetjänt (alltså, har så svårt för det ordet, låter som att jag har hemhjälp...). I alla fall är det så jag tänker mig det. Den är tydligen gjord av Brevettato som var en italiensk designer som är känd för dessa. Jag är inte så mycket för märkesvaror men det är alltid kul att veta var sakerna kommer ifrån, kända eller okända. Den har en massa fina detaljer som små krokar som kan dras ut för att hänga slips eller sjal på och en räfflad ovansida så att kläderna inte ska glida av. Mycket nöjd med hur den här helgen började.
 
Och ikväll ska jag hämta saker jag köpt på ett auktionshus, spännande!
 
Jag kallar den här bilden Italienare med kalla fötter.