Måndagens lista

 

Listor är ju kul, så här kommer en sån! Den här hittade jag hos LaLinda.

Jag heter Johanna Magdalena
Jag är för tillfället på jobbet och tar en godispaus:) Har lakrits på mitt skrivbord som står och torkar och behöver ätas upp!
Jag är bra på att sjunga om man nu får säga det själv...
Jag tycker inte om sparrissoppa. Föråt mig i skolan en gång när jag gick i trean och sen dess klarar jag inte ens av lukten.
Jag är dålig på att sitta stilla länge och hålla koncentrationen på föreläsningar eller föredrag. Vilket verkar vara något nytt? Kan inte alls komma ihåg att jag hade det här problemet när jag gick i skolan. Tur det.
Jag läser bloggar och ibland böcker. Just nu Slow Fashion som är jättebra! Tidningen M om jag köper en tidning. Den gör mig glad och lugn till skillnad från många tidningar för yngre kvinnor som ofta gör mig stressad. Jag har en inneboende gammal dam i mig.
Jag gillar mitt badkar väldigt mycket just nu. Har inte haft ett på ca sex år och det har fattats mig!
Jag sjunger mer än gärna och helst när jag själv kompar. Har svårt att veta vad jag ska göra av kroppen när någon annan kompar?!
Jag älskar den där känslan man får ibland av att världen är så vacker och alla människor är underbara.
Jag är inte speciellt bra på att göra saker långsamt fortfarande. Men jobbar hårt på det.
Jag föredrar att äta regelbundet. Sen jag blev utbränd får jag ännu värre blodsockerdippar än vanligt.
Jag tycker om att vara uppe en hel natt med mina kompisar. Dansa, spela spel, sjunga, längtar verkligen tills jag kan göra det igen.
Jag är beroende av att sova minst åtta timmar varje natt. Kunde varit värre.
Jag har på mig en röd, kort kjol med rutor och en rosa tröja. Känner mig fin och färgglad! Du ser ut som en julgran sa min kollega en gång när jag hade dom här kläderna på mig. Kunde också varit värre :)
Jag dricker vatten. Hade hellre druckit kolsyrat vatten men, men.
Jag lyssnar på Veronica Maggio, Sarah Vargas och Norah Jones, gärna.
Jag blir arg på när folk är elaka och dryga. Senast igår när Leif Mannerström sa något taskigt till en som sökte till Sveriges mästerkock. Så onödigt.
Jag är rädd för att bli ensam. Alltid min största rädsla.
Jag önskar att jorden blev en gladare och snällare plats för alla människor, djur och natur. Hallelujah.
Jag är pinsamt dålig på att fixa mitt hår. Blir aldrig bra.
Jag är uppväxt i Järfälla och fyra år i Maputo faktiskt.