Måndagslistan

Vilken tid vaknade du i morse?
Vaknade kl 10 trots att jag ställt klockan på 8.30. Behövde visst sova länge. Ställer klockan oftast även när jag har semester för annars vänder jag på dygnet direkt och missar typ alla sol. Är en sån extrem kvällsmänniska, blir ofta pigg runt 22 på kvällen och kan sen vara vaken hur länge som helst. Men det funkar inte riktigt med jordens dygnsrytm...
 
 
Vad åt du till frukost idag?
En himla fattig frukost på mackor med bara smör, kaffe med mjölk och havredryck och cashewnötssmör, så den blir det ingen bild på. Måste gå och handla. 
 

Dagens outfit?

Hej hej kläderna. 

Ett av mina bästa loppisfynd, en julkjol från shpock för 30 kr, Collagetröja från Soft grey, linne från min mamma och skorna är gamla men kanske från Åhlens?

Vad ser du fram emot den här veckan?
Hela veckan nästan! Ska träffa kompisar jag inte sett på evigheter, en har fått barn tom. Gå på Nours föreställning En komisk depression på söndag. Förhoppningsvis får jag också hem en matta och hylla jag har köpt från Åhléns till köket så att det äntligen blir lite fint där. Kommer nog försöka hinna med några loppisrundor också! 

Ska du laga någon härlig mat den här veckan kanske?
Jag köper en matkasse från Årstiderna varannan vecka så det blir mat från deras recept. Dom har en kasse med bara ekologisk och vegetarisk mat så den är toppen! Det har verkligen varit en lifasaver nu när jag varit sjuk, gillar varken att handla eller laga mat i vanliga fall men nu har det varit ännu svårare. Hade kasse varje vecka förut men hann inte riktigt äta upp allt, så tycker varannan räcker. Annars ser jag fram emot att äta ute någon gång, kanske brunsch. 

Bild från Årstiderna
 

Säg en grej du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan!
Yoga! Är man trött i huvudet brukar det vara bra att använda kroppen men det är lätt att man inte orkar. Nu vill jag verkligen hinna göra i alla fall en halvtimmas yoga nästan varje dag. Brukar göra Yoga with Adriane från Youtube. Älskar henne för hon pratar mycket om det viktiga med den inre yogan men verkar samtidigt så knäpp:)

 

Lista hittad hos Swede meets Texan.  

0 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: lista, matkasse, måndag, outfit, Årstiderna