Ny-gammalt shoppat

Jag är ledig på onsdagar och så den här veckan passade jag på att åka på en second hand-tripp. När man är nyinflyttad har man ju så stort behov av nya ljusstakar, skålar, glas, burkar och kanske en möbel eller två : )
Min favorit just nu är Saras basar i Sundbyberg. Dom har så otroligt mycket grejer och har dessutom haft 50 % på allt i över en månad nu. Gissa om jag har gjort fynd där! Kommer alltid hem med en hel kasse full.
 
Den här gången var inget undantag, här är vad jag fyndade:
 
 
En väska i korgmaterial, en julburk till kakor, en tavla, ett skohorn, en fin skål, en glasflaska som min syster fick i födelsedagspresent, ett kort, en burk till hårgelé, en assiett och en Kockum-potta.
Allt för bara 412 kr, det kallar jag rea!
 
 
 
Mina favoriter är nog väskan som jag inte vet om jag kommer använda, men tycker den är så fin som prydnad. Är inte jättebra på att åldersbestämma, men kanske är den från 50-talet? Skulle vara väldigt fin att ha med till stranden tänker jag.
 
 
Och så den här fina assietten med Nils Holgersson på. Älskade den sagan när jag var liten.
 
 
Pottan tyckte mina föräldrar var jätteäcklig! Alltså den är ren och jag diskade den såklart. Hade tänkt ha den som skål men kanske att den blir prydnad istället... Är väldigt svag för Kockumstilen, som så många andra, så jag tyckte den var självklar!
#1 - - Amanda:

Snygga saker! Ha en fin lördag!

Svar: Tack och detsamma till dig😊
Johanna

#2 - - Sven:

Jag är med min stora dotter ofta gånger i vintagebutiker, men en potta väntar i sin samling ... :) När vi är i Sverige, måste vi alltid göra många stopp i vintage butiker. Men jag rota mer i bokhandlar och möbelaffärer ...

Svar: Åh lika roligt det tycker jag😊
Johanna