Prisvärt ekologiskt smink - PuroBIO

Jag har upptäckt ett nytt ekologiskt sminkmärke som jag gillar mycket. PuroBIO kosmetik heter det och är både ekologiskt, veganskt och gjort på naturliga ingredienser. Det är dessutom väldigt billigt vilket ju är trevligt. 
Jag har använt ekologiskt och naturligt smink i fyra-fem år och ser ingen anledning att gå tillbaka till konventionellt smink. Det är bättre för huden, innehåller inga skumma kemikalier och är dessutom precis lika bra tycker jag. Det enda jag tyvärr inte hittat något bra alternativ till är mascara och ögonprimer. Men det var ett tag sen jag testade någon ny produkt nu, så det kanske är dags igen. Vet ni någon bra så tipsa gärna! Jag använder också eyelinerpenna och ögonbrynspenna från ett konventionellt märke men det är bara för att dom aldrig tar slut! Har haft mina i över 16 år (jo det är sant), men när jag behöver nya kommer jag köpa från ett ekomärke. Kanske från puroBIO som jag ska prata om nu!
 
Jag upptäckte märket när jag var och färgade ögonfransarna och brynen hos min hudterapeut på Riddarkliniken (det var första gången jag testade det, fransarna blev inte så stor skillnad men brynen gör jag gärna igen). Hon hade varit på en hudvårdsmässa där märket såldes och hon blev förtjust direkt. Och jag måste säga att hon övertygade mig också:). Jag köpte en grön concealer för röda märken, en beige eyeliner och en foundationsvamp.
 
 
Pennorna var bra men det var första gången jag använde en svamp och känner mig inte helt övertygad. Känns som att den sväljer väldigt mycket produkt? Jag använder fingrarna i vanliga fall och tycker jag behöver mycket mindre foundation då. Vet dock inte om det beror på metoden eller just den här svampen.
 
Jag är också väldigt sugen på att testa deras ögonpennor och ögonskuggor som fanns i en massa fina färger. Dom hade en palett där man kan fylla på med enstaka ögonskuggor vilket jag tycker är ursmart. Så tröttsamt med en massa olika skuggor som skramlar omkring i necessären. Pennorna och skuggorna kostar 80 kr styck och paletten utan skuggor också 80 kr (kan variera lite beroende på var man köper såklart). Jag behöver tex en ny highlighter så det får det bli snart. Jag använder just nu en ögonskugga i en palett från DrHauschka men den är snart slut. Kom också på när jag skriver det här att mina sminkborstar är ungefär lika gamla som mina sminkpennor. Hmm kanske dags att byta...
 
Bild från skogsrospa.se där det går att köpa PuroBIO. 
 
Jag är också på jakt efter ett riktigt rosa, kallt rouge, men det hade dom inte. Det fanns faktiskt bara bronzer vilket jag tyckte var märkligt? Well jakten på ett perfekt, ljust rouge för en blekfis som jag fortsätter alltså!
 
En blekfis
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Tack för tips om iMat skall testa det. Jag använder denna mascaran https://www.lyko.se/une/une-green-pride-mascara-v01-black tycker den är den bästa ekologiska jag hittat. OK pris men lite i överkant om man brukar handla billigt.

Svar: Åh tack, ska absolut testa😊
Johanna