Semester!

Idag börjar min semester! Två låååånga veckor ska jag vara ledig. 
Eftersom jag blev utmattad förra året tog jag nästan inte ut någon semester alls, så jag har ca 60 dagar att spendera detta året. Så himla trevligt. Tänkte bl.a. ta ut 5-6 veckor sammanhållen semester i sommar vilket jag inte tror har hänt sedan jag slutade gymnasiet 2004? Är ganska dålig på att vara långledig, blir lätt rastlös då, men nu känns det helt rätt.
 
Den här semestern tänker jag mest spendera i min soffa och mitt badkar, hehe. Men också ta promenader i sol förhoppningsvis, yoga, gå på second hand och leta saker att inreda med, träffa mycket kompisar och kanske tom ha någon slags utekväll med vin. Har redan nu bokat in några träffar med kompisar som jag inte sett sedan jag blev sjuk och tom en ny liten människa. Min kompis Isabell födde nämligen en dotter i september. Åh, ser så mycket fram emot det! 
Jag vill också fösöka blogga mycket och fundera ut lite mer strategier och planer för bloggen. Skulle behöva ändra designen tex. Tycker verkligen att det är jättekul att blogga och det är skönt att ha ett så lättillgängligt sätt att vara lite kreativ på.
Ska också gå och se Nour El Refais En komisk depression. Känns passande, man kan verkligen behöva skratta åt sin depression ibland.
 
Men framförallt är det här en semester för vila och återhämtning. Jag kände under min julledighet att jag verkligen inte vara klar med att vara riktigt ledig så nu är det dags. Jag ska inte boka in för mycket saker utan försöka komma ner i varv och slappna av. Bara göra saker som jag kan och orkar just för stunden och känna efter i kroppen och huvudet. Ja, så får det bli.
 
Hej från en glad semesterforskare.
 
#1 - - Amanda:

Så skönt med semester! Hopas du får två bra lediga veckor nu där du bara behöver ta det lugnt och fokusera på dig själv, kram!

Svar: Tack! 😊
Johanna

#2 - - SKRIVDIVAN:

Vad trevligt med så mycket ledighet! När det känns behövligt och välkomnat :) Jag brukar se framemot ledighet men sen när den väl infaller blir jag desorienterad och totalt ur balans. Ställer till det för mig på olika vis. Hehe.

Förövrigt ska jag nog också börja med yoga. Har dock inte bestämt ännu vilken form, jag är väldigt förtjust i Bikram. Vad kör du för yoga?

Svar: Jag kan känna igen det där, men den här gången har det verkligen bara varit skönt😊 Yoga är fantastiskt! Tror inte jag gör någon speciell form, brukar köra hemma till youtube. Jag gillar Yoga with Adriane bäst, hon har så mycket att välja på.
Johanna

#3 - - SKRIVDIVAN:

Oj, det låter väldigt disciplinerat må jag säga! Jag behöver någon slags lärare som granskar mig, annars blir det inget gjort ;)

Svar: Haha, nja det är nog tvärtom så att jag har mycket lättare att ta mig för om jag slipper gå ut och inte behöver bry mig om vad jag har på mig🤓
Johanna