Tradera - I ❤️ U

Alltså, vad gjorde jag innan jag upptäckte Tradera? Vem var jag, hur såg jag ut och hur överlevde jag?
Jag handlade på Tradera första gången för ca två år sen. Ett par rosa kängor som jag blev himla nöjd med. Men vår kärlekshistoria som vi har nu, började i somras när jag precis flyttat. Jag hade aldrig sålt något där innan för jag tyckte det verkade lite jobbigt, men jag hade rensat mycket under flytten och ville göra mig av med en hel del kläder. Började sälja av lite och märkte att det var väldigt roligt faktiskt. Hittade en jacka som jag köpte och det ena ledde till det andra som man säger och nu är jag hooked! 
Det är ju så himla lätt att hitta den man söker och det finns ju verkligen hur mycket som helst. Jag blev lite väl entusiastisk ett tag och köpte lite för mycket, men har lugnat mig nu. Försöker att bara leta efter sånt jag behöver så jag inte får en överfylld garderob igen. 
 
Såg på Gör om mig på Go'kväll (ja, jag gillar pensionärsprogram, ikväll är det antikrundan<3) och det var en av stylisterna som sa att second hand var bra om man ville ha lite personliga, udda plagg men att en basgarderob är bra att köpa nytt. Alltså va? Jag hittar jättemycket av min basgarderob på second hand. Söker jag på svart T-shirt stl M på Tradera får jag 720 träffar, nog borde jag kunna hitta något som jag gillar då. Det går att hitta i second hand-butiker också, men där tar det lite längre tid att leta. Plus att jag tror att dom flesta säljer sina saker som är i fint skick och ger dom lite mer använda grejerna till välgörenhet. Alltså inget emot välgörenhetsbutiker, tänkte faktisk åka till Erikshjälpen idag och rota, men om man har lite mindre tid och ork så är online-butiker perfekt. Jag har ännu inte fått något som är av dålig kvalitet, trots att jag har beställt frakt på det mesta och då inte kunnat titta på plagget innan. Köpte nyss några nya Superga flatforms för 300 pix som jag annars brukar kosta runt 600-700. Redo för vårväder!
 
 
Om någon vill köpa något av mig heter jag Fenjas där. Säljer bl.a. den här kjolen från Zara i stl M.
 
 
Vore det inte roligt om alla på sociala medier också hade ett Tradera-konto man kunde gå in på? Eller någon annan säljsida för den delen. Precis som man länkar till sina andra sidor kan man också sälja sina kläder? Så om man gillar en bloggares stil så kan man gå in och köpa hens kläder också. Tycker jag hade varit bra!
#1 - - Ikas USA:

Åh jag känner precis samma sak, fast för Ebay. Det är ju så kul, smidigt och miljövänligt på samma gång. La upp mina första grejer där för ett år sen och har varit totalsåld på hela konceptet sen dess.

Svar: Precis, det är verkligen så kul! Har inte testat eBay eller etsy än men ska verkligen prova det också😊
Johanna