En second hand-runda i Sundbyberg

 
Idag har jag varit hos min terapeut på företagshälsovården och färgat håret efteråt. Båda ligger i Sundbyberg så då passade jag som vanligt på att gå en liten runda på second hand.
 
Saras basar hade tyvärr inte rea som dom ofta har men hade fått in många fina kläder, vilket inte är det vanligaste. Där brukar jag oftast fynda köksredskap. Överlag köper jag mest second hand-plagg på Tradera ( som ni kanske vet vid det här laget) men idag hittade jag hela tre plagg. Och lite till... Min plånbok hade väl inte riktigt räknat med detta, men så kan det vara när man går på loppis och tänker Det är nu eller aldrig! 
Det här hittade jag:
 
En grön klänning, en vit blus och och mörkblå klänning. Den blåa är från H&M och ett klassiskt exempel på vad jag inte brukar köpa nyproducerat. Tunt viskostyg som antagligen kommer tappa formen om några tvättar. Men nu från second hand känns det okej. Jag har gått upp rätt mycket i vikt under min sjuktid (utmattning är inget för figuren folks!) så en hel del i min garderob är för litet. Men jag vill inte köpa för mycket i min nya storlek just nu eftersom jag inte vet om jag kommer gå upp mer eller gå ner igen när jag blir frisk. Så då funkar såna här klänningar. 
 
Ska försöka visa hur dom ser ut på också. Måste bara fråga om någon kan fota! Blir aldrig riktigt bra när jag visar själv i spegeln.
 
Det blev också två scarfar i bomull att ha i håret eller runt halsen. En fin blå tallrik hittar jag nästan alltid. Och en plåtburk till något nödvändigt. 
 
Så gullig med en man på häst. Är inte så bra på att åldersbestämma men den är i alla fall inte nyproducerad. 
 
Och så slog jag till på fyra gamla koppar med fat från Rörstrand! Stod och velade länge över dessa men dom fick följa med till slut. Har letat länge efter äldre gamla koppar som rymmer mer än en kaffeslurk. Så dessa var perfekta. 
 
Med skira blommor och guldkant. Funkar inte så bra i diskmaskin men kommer bara använda dom när jag bjuder på fika så det får jag stå ut med. Under tiden får dom vikariera som kruka!
 
#1 - - yogapassion.blogg.se:

Den vita blusen var jättefin! :) Somrig och härlig!

#2 - - Frida G Svensson:

åh den gröna klänningen var underbar!

Svar: Ja, gillar färgen så mycket☺️
Johanna

#3 - - Slow Living by Annika:

Men så fina kläder du hittade. Den gröna- vílken färg! Älskar kopparna...precis sådana jag själv gillar.

Svar: Tack! Ja jag tycker dom är så fina☺️✨
Johanna