Ska jag klippa mig kort?

 
På måndag ska jag till frisören! Äntligen, det är verkligen på tiden, men är det inte alltid så? 
Jag tänker mig lite ljusare och dölja alla gråa hår. Började få grått hår när jag var 24, tack för den genen...
 
Mitt hår och jag är nästan aldrig kompisar. Det är lite halvlockigt så det ser okej ut när jag precis tvättat det, men efter en dag är det platt eller står rakt ut om vartannat. Därför har jag det för det mesta uppsatt på något sätt. 
 
Det är egentligen ganska tjockt med grova hårstrån, men blir ändå aldrig speciellt bra när det är långt. Så jag har rätt länge haft en slags pagefrisyr. Just nu som utmattad mår det ju inte heller speciellt bra. Känns som att jag måste klippa mig extra ofta för att det inte ska se jätteslitet ut. Har rätt länge funderat på att klippa det kort men med ganska mycket lugg. Är ju ungefär så jag ser ut för det mesta ändå. Lite så här tycker jag är snyggt:
 
Så inte extremt kort utan ändå lite längd fram. Och ja, jag älskar Sound of music:) Kan nog vara den film jag sett flest gånger i mitt liv. Så jag kanske inte vill ha en frisyr exakt som Julie Andrews men någonting ditåt. Vad tror ni, kan det bli bra?
 
Bilder från min Pinterest. 
#1 - - Jessica:

JAAA testa!!! Tror det kan bli jättefint😘

Svar: Haha, ja är ju lite sugen 🤓
Johanna

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

jag tycker att det är en jättevacker frisyr, så go for it!! :D

Svar: Jaaa, om jag vågar...🤓
Johanna

#3 - - S:

Testa, särskilt som det ofta ser liknande ut i praktiken med uppsatt nu så har du nog mest att vinna. Skönt med mindre jobb vid tvätt, föning och borstning om inte annat :) Frisyrerna i den 1:a, 4:e eller sista bilden tror jag framförallt på utifrån bilderna på dig.

Svar: Tack för input! Ja Lena Dunhams frisyr är ju så snygg också!
Johanna

#4 - - Jasmine:

Kort hår skulle nog vara snyggt på dig! Jag gillar inspirationen du bjuder på.
Kram

Svar: Tack, ja får se om jag vågar!💁🏻
Johanna

#5 - - yogapassion.blogg.se:

Jag tycker också att du ska testa, eller fråga frisören vad hon tror :D Jag älskar också sound of music!! :)

Svar: Ja, mysigaste filmen☺️
Johanna

#6 - - Netti Starby:

Det kommer att bli jätte snyggt och känner du för en kort frisyr så gör det! :-D Kramis

#7 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Tror det kommer bli sjukt snyggt, testa! Det värsta som kan hända är ju faktiskt att du inte trivs och då är det bara att låta håret växa ut igen ;)

Svar: Precis, och har ju rätt kort nu ändå, så tar ju inte alltför lång tid att växa ut!
Johanna

#8 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Ja snyggt, perfekt sommartfrilla

Svar: Ja, det är ju det☺️
Johanna

#9 - - J:

Var glad att du är kvinna och åtminstone inte börjar bli skallig...:) Då skulle jag mycket hellre tagit några gråa hår vid 24! ;) Betydligt billigare att färga sen också om man är missnöjd än att göra en hårtransplantation.

Men kör på det bara, om det känns rätt! :) Det enda man ångrar är ju det man aldrig gjorde.

Rätt lustigt det där med normer i alla fall. Att det lever kvar än att tjejer/kvinnor helst ska ha långt hår och killar/män kort. Att vi inte har kommit längre än så. Vet inte hur många som kränkt, hånat, anmärkt på, kallat mig bög och dylikt p.g.a. mitt långa hår, särskilt tidigare. Just bara för det bryter mot normen. Folk har mycket högre tolerans för tjejer med kort hår än killar med långt. Eftersom de "klassiskt manliga" dragen alltid värderas högre än de "klassiskt kvinnliga". Och det tycker jag är sorgligt, att många inte har kommit längre. Att inte alla bara kan få vara individer istället, som människor är. Och vara och se ut precis som de själva vill.

#10 - - J:

Gillar i alla fall också Sound of music. :) Brukar ju gå på TV varje jul. Finns även inspelad på någon av alla 100-tals VHS-kassetter jag fortfarande har sparat från mina unga dar, men den har nog 25 år på nacken nu och är nog rätt osebar vid det här laget..

Svar: Japp hade den också på VHS länge! Utan text, så förstod inte vad dom sa☺️
Johanna

#11 - - Rebecha:

Blir nog jätte snyggt och skönt till sommaren

Svar: Ja verkar så skönt med kort till sommaren!
Johanna