En ekologisk matkasse från Årstiderna

 
En av dom grejerna som verkligen har varit bra för mig som utmattad är att beställa en matkasse. Så skönt att slippa tänka på vad jag ska laga och handla för mat. Annars hade jag nog levt på pasta, omelett och nötter tror jag. 
Jag köper min matkasse från Årstiderna som bara säljer ekologisk mat. Den jag har är för två personer och fyra dagar och är helt vegetarisk, men dom har även kassar som är veganska eller med kött och fisk. Först köpte jag en varje vecka, men då hann jag nästan inte äta upp allt så nu har jag en varannan vecka istället. Det beror såklart på hur mycket man äter, men mina måltider brukar räcka till tre eller ibland fyra portioner per recept också. Recepten är uppbyggda på varor i säsong och för att täcka dom grundläggande näringsbehoven. (Börjar låta som reklam detta, men det är det icke! Men dom får gärna sponsra mig om dom vill;)
Jag har också börjat köpa till en fruktkasse, så slipper jag tänka så mycket på att köpa frukt också. Med frukt kostar påsen 464kr vilket jag tycker känns som ett bra pris när allt är ekologiskt. Så det får bli dagens mattips!
 
 
En annan miljöhandling jag gjorde idag var att ta med min egen matlåda till vår lunchrestaurang på jobbet, för första gången idag. Jag brukar alltid ta med maten till vårt lunchrum istället för att sitta på restaurangen, men då får man den alltid i en plastlåda vilket ju känns lite onödigt. Mannen i köket tittade lite skeptiskt på mig när jag sa att jag ville ha maten i min låda. Men dom vänjer sig väl snart. Funkade bra i alla fall!
 
#1 - - Iza Palm:

Smidigt med matkasse verkar det som. Aldrig testat det, ibland funderat på det, men handlingen för oss brukar vara rätt smidigt ändå. Men vi brukar oftast bara behöva göra en storhandling varje månad ändå. Sen har vi mat hela månaden utan bekymmer. Ända vi behöver handla lite då och då är saker som typ mjölk osv. :)

Svar: Ja är nog lättare om man är två! Har lite svårt för att bestämma vad jag ska laga också så färdiga recept är perfa för mig😊
Johanna

#2 - - Tilda Barkselius:

Åh vilken underbar matkasse!

Svar: Det är den verkligen!
Johanna