En piffad hylla

 
Har en ny hylla i köket! Är så nöjd med den. Eller det är faktiskt två hyllor från String i ek, som jag satt bredvid varann så att det ska se ut som en lång. Tidigare hade jag en golvstående som stod och trängdes bredvid köksbordet, men det passar mycket bättre med en hylla på väggen i mitt lilla kök. 
 
 
Jag kommer nog hålla på att flytta, ta bort och lägga till saker på hyllorna så att det ska bli harmoni, men tycker att det börjar likna något nu. Men vill ha lite högre saker på hyllorna längst upp och helst en växt som inte behöver så mycket ljus. Är så nöjd med trumpeten jag köpte på loppis häromdagen, kan inte få nog av mässingssaker. Den sitter fast med häftmassa om någon undrar, min universallösning på allt i hemmet. Dom flesta andra sakerna på hyllorna är också loppis, förutom böckerna och maten då.
 
 
Den här hyllan är jag nog mest nöjd med, kanske behöver plocka bort lite saker på dom andra hyllorna? Men det är ju det som är kul med inredning, att man kan byta och styla om som man vill så att det känns levande och kan förändras med säsongerna. 
 
Krukan köpte jag när jag och min syster var på en av mina favorit-loppisar, Myrorna i Ropsten. Det bor en massa rikt folk däromkring så det brukar finnas en hel del märkeskläder och saker av riktigt fin kvalitet. Nu höll dom tyvärr på att byta lokal, så det var rätt utplockat, men hittade i alla fall den här krukan som jag tyckte hade så fin färg. 
#1 - - Iza Palm:

Mina syskon har en slags string hylle fetisch. Men det är snyggt. Dock kanske jag inte har fattat grejen.. Förutom att det ser bra ut, en riktigt schysst inredningsdetalj! Vill typ ha ett hus där man kan inreda gammalt och sådant ju. Lättare för mig då..
Tycker du fått hyllorna stilrena och det ser riktigt bra ut! :) var det jag skulle säga, men svamlar lite pga "nyvaken"..!

Svar: Haha tack! Grejen är nog att man kan flytta hyllorna och bestämma vilka mått man vill ha. Så man slipper leta så mycket!
Johanna