Koppartälten, grönkålschips och kompismys

Min lördag började med en hel del lata timmar i sängen framför Youtube. Ett av dom bästa sätten att starta en helg på tycker jag!
 
Sen var det i alla fall dags för lunch. Jag köper en matlåda från Årstiderna varannan vecka, så idag lagade jag efter detta recept
 
 
Ibland är recepten lite för avancerade med många moment, så då brukar jag improvisera och förenkla lite. Här hoppade jag över auberginen och kokade ris till.
 
 
Och så här blev det! Kanske inte den snyggaste matbilden men himla gott i alla fall. Portabello smakar ju inte alls som kött såklart, men med kryddor, soja och olja passar den väldigt bra i bröd.
 
 
Jag gjorde också grönkålschips för första gången när jag väntade på maten. Dom gånger jag fått grönkål i kassen innan har den torkat på bara några dagar, så kände att jag ville göra något med den så fort som möjligt. Blev gott faktiskt, har ni provat det? 
 
 
Sen gjorde jag mig i ordning och övade lite igen på mina selfie-skills. Vete sjutton om dom blir någe bättre, men trägen vinner!
 
 
Jag skulle träffa min kompis Elin vid Fjärilshuset i Hagaparken. Blev som vanligt sen, vet inte vad problemet är, att jag aldrig lär mig? Blev i alla fall lite roliga autocorrect-sms på vägen.
 
 
En gång skrev jag till en tjej som jag hyrde ett rum av:
-Vad ska jag göra med grekerna i garderoben?
Menade ju grejerna alltså...
 
Till slut lyckades vi hitta varann här
 
 
Vid koppartälten i Hagaparken. Tycker dom är så magiskt vackra, vi borde definitivt ha fler smurfblå hus med gulddetaljer i Sverige.
Jag var rufsig i håret men glad ändå.
 
 
Sen gick vi till Mall of Scandinavia, ingen jättehit enligt mig. Megastort och massa folk.
 
 
Men där finns en av mina favoritaffärer för inredning, Habitat, där jag skulle kunna köpa hur mycket som helst. Denna gula hylla tex.
 
 
Istället blev det detta. Kaffekannan som jag har tittat på länge då jag inte vill ha någon kaffebryggare. Blev glad att upptäcka att den hade ett evighetsfilter i sig, så slipper köpa pappersfilter. Miljöwin!
Köpte också en sminkborste från Åhléns. Dessa är gjorda i FSC-märkt trä istället för bara plast vilket jag gillar. Tänkte använda den till concealer och inte ögonbrynen. Har alltid använt fingrarna men det kan ju behövas lite precision ibland. Och en ny ögonfransböjare i koppar som jag tyckte var tjusig.
 
 
Efter det var jag rätt slut så Elin bestämde sig för att laga mat åt oss. Så gullig kompis<3
Jag öppnade en flaska Cava som moraliskt stöd.
 
 
Och bjöd på grönkålschips förstås. 
 
 
Sen var jag också tvungen att visa henne Världens bästa veterinär på SVT och vi började båda spåna på att köpa hund. Får se hur det blir med det.
 
 
Hoppas ni också har haft en mysig helg!
0 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: fsc-märkt, hagaparken, koppartälten, Årstiderna