Min nya fashion-guru!

 
Jag har ju skrivit tidigare om boken Slow fashion, som jag tycker är toppen för alla som vill lära sig mer om hållbart mode och att handla kläder mer miljövänligt.
Nu har jag upptäckt att en av författarna, Johanna Nilsson, också har en helt fantastisk blogg där hon skriver om detta. Slow fashion heter den också, gå in och läs och bli vis! Den bloggen är min kompis på tunnelbanan just nu och jag lär mig massor. Hon skriver om textil- och modeindustrin, om stora kedjor vs mindre, lokala butiker och olika klädmaterial. Hon delar också med sig av sina egna slow fashion-outfits och favoritmärken för hållbara kläder och skor. Då hon är entreprenör finns det också flera inlägg om det samt om slow living.
 
Jag känner verkligen att jag har kommit till rätt ställe för att lära mig om hållbart mode. Johanna Nilsson har jobbat och utbildat sig inom hållbart mode i många år. Hon har sin egen butik Replik, i Stockholm som säljer hållbara kläder och designar även egna, helt magiska smycken under namnet JohannaN. Måste snart köpa ett av henne förresten! Titta tex på detta mässingshalsband i kollektionen Skog
 
 
 
Eller denna FATTA-pin som är ett samarbete med föreningen Fatta som jobbar mot sexuellt våld. Skulle ju passa så bra på min vårjacka<3
 
Alla bilder är lånade från Johannas blogg och tagna av Damon Hatefi.
 
Är du nyfiken på hennes blogg? Här är tre toppeninlägg:
 
 
Åh Johanna, hoppas du får frälsa hela modevärlden!
#1 - - Johanna Nilsson - Slowfashion.nu:

Men åh, sitter här bakom datorskärmen och rodnar av lycka. Så himla fint skrivet av dig - tack snälla snälla du! <3 KRAM!

Svar: Jag menar det verkligen! Kram på dig😊🌞✨
Johanna