Planer för lägenheten

Jag känner att jag har kommit långt med inredningen av min lägenhet, men det finns några saker som jag har kvar på min önskelista. Här är dom viktigaste!
 
Garderoben Tyssedal från Ikea.
Just nu har jag en gammal tråkig, ranglig sak som dessutom är för liten och för kort. Den här garderoben är perfekt storlek för hörnet i mitt sovrum/vardagsrum (bor ju i en etta). Jag tycker det är så fint med dubbeldörrar också samt att den har en skåra uppepå där man kan hänga en galjar. Jag gillar ju kläder som inredning nämligen.
Däremot kommer jag nog täcka speglarna med någon slags tapet. Gillar inte att ha för mycket speglar omkring mig.
 Stolarna Belle från Ellos
Ville ganska länge ha mörka stolar i mitt kök, men har nu bestämt mig för ljusa som passar bättre till helheten. Köket är ju rätt litet, typ 15 kvm kanske, så för mycket mörkt kommer bara göra det mindre. Hade gärna köpt second hand men tyvärr verkar det vara lättare att hitta mörka trästolar då, så det får nog bli dessa. Tycker dom är så fina med dom runda stolsryggarna och rottingsitsarna!
 
 
Ljusa terrakottakrukor från Norrgavel
Så snyggt med ljus terrakotta! Jag vill ju ha växter nästan överallt så då kan man aldrig få för mycket krukor. Det är  annars också något som är lätt att hitta på loppis men dessa är ju lite extra fina. Norrgavel är också ett företag med väldigt bra värderingar som endast producerar i naturmaterial och med miljömärkningar. Dom har dessutom en vintageshop för möbler som inte produceras längre.
 
 
Kaffekannan från Habitat
Själv dricker jag bara snabbkaffe men kan ju vara fint att kunna bjuda på bryggkaffe när jag har folk över. Kaffekokare orkar jag inte med för dom är så stora så jag tycker den här är perfekt. Bara att koka upp vatten och hälla i och snyggt med glas och trähandtag.
Korg som ytterkruka från Afroart.se
Såna här korgar finns ju lite överallt men vill man ha en tycker jag den kan vara från Afroart. Deras korgar är handgjorda i utvecklingsländer och fairtrade-märkta.
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Inredning, Tips;
Taggar: Norrgavel, afroart, habitat, hemma, miljömärkt, tyssedal
#1 - - Johanna Utterberg:

Åh vilken fin stol!! :) Och så fina saker i övrigt, det lär ju bli superfint!

Svar: Tack, ja jag hoppas det!😊
Johanna

#2 - - Iza Palm:

Ser fram emot när våran ekonomi kan börja rulla lite igen, så vi kan möblera vårt vardagsrum bland annat, det ekar rätt tomt just nu. Samt att vi ska väl försöka med någon byrå hit och dit också. Så, det blir lite pengar. Kollar mkt på köp och sälj på Facebook, samt second hand med, men ännu inte riktigt hittat något som känns bra :/

Svar: Ja det är sannerligen inte billigt att flytta! När man väl börjar så vill man ju lätt ha mer också... Men skönt att det kommer bli stabilare för er med ditt nya jobb😊
Johanna