En rosaskimrande dag!

 
...var det i tisdags! I alla fall så kändes det så för jag stötte på en massa fina rosa saker hela dagen. Vi kollar!
 
När jag gick till jobbet vid ca 12 så var det varmt som aldrig förr. Så jag bestämde mig för att endast ta på mig solglasögon och skor och lämna jackan hemma. Hade en rätt varm rosa tröja dock. 
 
Soligt som sagt:)
 
Hej då rosa jackan, du får hålla skorna sällskap istället!
 
Vid huset mitt emot mitt växer dom här fina buskarna. Vet inte vad det är för sort, någon som vet?
 
På vägen till tunnelbanan stötte jag på den här tjusiga affischen. Linda Sundblad är väl ingen personlig favorit, men måste säga att detta var snyggt designat.
 
På jobbet hände inga stora omvälvande saker, men det gick rätt bra att jobba vilket alltid är skönt. Jag försöker bli bättre på att lägga in raster ofta för att jag inte ska bli så trött i huvudet. 
 
På vägen hem går jag förbi dom här körbärsträden, helt magiska. 
 
Ojojoj. 
 
Ok, nu räcker det kanske, fint var det i alla fall:)
 
Sen hade jag spanat in en fin blomma eller nästan en buske i en blomaffär. Tyvärr var dom stora slut men jag fick med mig denna lilla. Så gullig, som att ha sitt eget lilla körsbärsträd hemma nästan. Botonia heter den om någon undrar. 
 
Årstiderna hade kommit med min mat, så det blev bl.a. dessa. Det brukar ju sägas att rädisor är röda, men det ser ju vem som helt att dom är ceriserosa. 
 
Blev en sallad på rädisor, morot, getost och shiratakipasta. Pastan provade jag för första gången, den är gjord på cognacrötter och var väl okej god. 
 
Det var allt från min Barbie-dag:) nä, men inte mig emot. Mer rosa dagar åt folket!
#1 - - Netti Starby:

Vad härligt att du kunde gå ut utan jacka och så många vackra blommor! <3 Kramis

Svar: Ja så mycket rosa blommor på samma dag☺️🌸
Johanna

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Ja rosa är fint

Svar: Håller med☺️
Johanna

#3 - - J:

Jag gissar nästan på att det är körsbärsträd, de där utanför där du bor också! Men jag är ju ingen botaniker, förstås. ;)

Svar: Nej dom har helt andra blommor än körsbär! Mysterium😊
Johanna