Första majveckan

 
Jag hittade en veckolista hos Ellen Lindberg som jag tyckte var rolig. Hon blev också utmattad ungefär samtidigt som jag, och jag tycker hon skriver så fint om det. Här kommer min majvecka. 
 
Något jag gjorde förra veckan som var planerat:
Bakade en chokladtårta och tog med hem till farmor där jag åt middag med min familj. Tog en sväng till en second hand-shop som hade 50% rabatt på allt. Kunde jag ju inte missa! Visar vad jag fyndade i ett eget inlägg i veckan. 
Min mamma kommer över och hjälpte mig vårputsa mina fönster, tack mamma!
 

och som inte var planerat:
Hade planerat att träffa min kompis Elin på lördagen men var tyvärr alldeles för trött. Så det var ju inte planerat att jag inte skulle träffa henne. Well, så är livet som utmattad, så svårt att planera för man vet aldrig hur man kommer må i förväg. 

och något nytt jag gjorde:
Gick till jobbet två dagar utan jacka, för herregud, det var ju sommar! Sen började jag min plastbantningsserie, vilket jag tycker ska bli roligt. 

Veckans upptäckt:
Gittemary Johansen på Youtube som gör filmer om zero waste och minimalism. Mycket inspirerande!

Och så fick den här DN av min pappa. Nu har sjukvårdsminister också blivit utbränd. Vad gör vi med oss egentligen?
 

Veckans självis: 

Hej hej. Med mina nya feministörhängen jag fick av min syster! Från Feministsmeden.

Hells yes!

Veckans film, serie eller musik:
En economistas podcast har börjat med en ny säsong så den har jag lyssnat mycket på. Tycker det är så roligt att få spartips och hur man ska tänka kring placeringar och lån från riktiga proffs. Jag tycker det borde vara ett eget ämne i skolan med privatekonomi, som dom brukar säga i Lyxfällan. Jag har tänkt att skriva ner några ekonomitips jag har använt mig av i ett inlägg i bloggen. Får se när jag kan få till det. Annars funderar jag på att börja titta på alla säsonger av Vänner igen. Är så dålig på att börja kolla på nya serier, ser mest det jag gillar sjuttioarton gånger istället:)

Ett tips från veckan:
Hmm, det skulle nog vara att planera lite bättre när man erbjuder sig att ta med en tårta till en middag, och inte börja med den samma dag, speciellt inte när man ibland sover jättelänge och man inte riktigt känner sin nya gasspis och tårtan måste svalna och man ska duscha och man har också utmattningssyndrom...

Godaste maten jag ätit:
Har fastnat något otroligt för grapefrukt, så gott! Gillar ofta rätt sura frukter och bär. Åt tex den här megagrapefrukten. Nu har jag ganska små händer, men kolla vad stor!
 

Veckans känsla:
Jo, hoppfull tycker jag! Har varit väldigt trött vissa dagar men då har jag vilat och sen känt mig mycket piggare dagen efter. Tycker överlag att det känns som att det gått framåt med utmattningen igen. Tror också att våren ( och snart sommaren!) kommer komma med mycket ny energi!

Ja det var ungefär min vecka. Hur mår ni där ute?

8 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Feminism, Veckosammanfattning, ellen lindberg, feministsmeden, vår.
#1 - - Ida:

Rolig lista :)

Svar: Ja tyckte jag också. Rolig att fylla i:)
Johanna

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Så kul att få läsa, älskar örhängena! :D

Svar: Tack, jag med!:D
Johanna

#3 - - Bella:

Vilken rolig lista! Åh grapefrukt är så gott.

http://nouw.com/bellss

Svar: Surt och gott:)
Johanna

#4 - - Netti Starby:

Kul läsning och vilka fina örhängen du fick av din syster! <3 Kramis

Svar: Tack! Jag gillar dom verkligen✨
Johanna

#5 - - Emma:

Typ den största Grapefrukten jag sett!!!

Svar: Alltså den var så stor!😳
Johanna

#6 - - Sara:

Åh vilken kul lista! Dina feministörhängen är såå fina!

Svar: Tack! Ja dom kommer följa mig genom livet tror jag minsann☺️
Johanna

#7 - - Fröken Träd / Gripenhjärta:

Wow! Så fina örhängen, :D

Svar: Ja jag älskar dom!✨
Johanna

#8 - - Iza Palm:

Listor !! Fortfarande dålig på dem där. Men jag gillar nog mest att läsa andras änsålänge :) Härlig vecka!!

Svar: Ja gör en! Man blir lite lätt beroende😉
Johanna