5 feel good-serier att se under feberdagar i december

 
Hej på er!
Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag blivit förkyld. Så otroligt tråkigt, först fick jag vara hemma några dagar för utmattningen och sen när jag började bli bättre fick jag feber. Men det verkar som min kropp säger åt mig att vila så då gör jag väl det. 
 
Är ganska ordentligt uttråkad efter att ha varit hemma en vecka vid det här laget, men orkar inte göra mer än att binga serier än så länge. Så här kommer några tips på favoriter jag kollar på just nu. Skrev ju ett sånt inlägg i våras, så tänkte fylla på den listan med lite mer lättsmält underhållning som kan få en att glömma bort hälsan om man har tur!
 
Trinny och Susannah
Upptäckte deras program för bara några år sen på TV4 och kollar på dom en gång till nu. Att se stylingen och klädtipsen är roligt men det bästa är ju när dom träffar människor som har gått eller går igenom svåra saker och får dom att må bättre med uppmärksamhet och komplimanger. Älskar sånt. Terapi i all ära men man ska inte glömma vad lite ny luft och energi kan göra för ens välmående. 
 
Sveriges fetaste hundar
Åh detta är så gulligt! Fyra tjocka hundar ska få hjälp av en veterinär och en hundcoach att få tillbaka flåset och sluta äta människomat. Varje vecka tävlar dom dessutom i en hinderbana med bl a köttbullar som hinder. Nästa vecka är det final, jag hejar på mopsen Noah:) Jag lovar er, det här vill ni inte missa! Finns på SVT play. 
 
Better things
Amerikansk komediserie om en ensamstående mamma som försöker klara vardagen med att uppfostra tre döttrar och ett jobb som skådespelerska. Rolig och lättsam och finns nu i två säsonger som man kan se i ett nafs när man inte har annat för sig. Den har ett feministiskt synsätt vilket som tur var verkar bli vanligare nu också i amerikansk tv-produktion. Även om väldigt många av dom stora serierna inte verkar ha uppfattat det. Det är nya tider nu!
 
Jul med Ernst
Mitt bästa julprogram. Jag är ett riktigt Ernst-fan men gillar faktiskt julprogrammen bättre än dom på sommaren. Kanske för att det är mer pyssel och bak och sånt som man faktiskt skulle kunna göra själv. Även om jag inte så ofta gör det... Fast en av hans julsallader har faktiskt blivit en favorit som jag brukar göra. En syrlig sallad är perfekt på julbordet. Och det märks att Ernst gillar julen så mycket, det är väl det som gör att man kommer in i julstämningen av det här programmet. 
 
Home organizing by Alejandra
Det här är egentligen ingen serie utan en Youtube-kanal. Alexandra jobbar som professionell organiserare och gör videor om sina bästa tips för att organisera alla delar av hemmet. Och då menar jag verkligen alla delar. Hon verkar ju en aning galen den här kvinnan men det är sååå tillfredställande att se på. Jag har ju skrivit tidigare att ordning och reda är som balsam för en utmattad själ. Bästa var när hon skulle flytta och var så exalterad över alla nya områden som hon skulle få organisera upp i hemmet. T ex frysboxen, för en sån hade hon aldrig haft förut!
 
Det tittar jag på just nu, vilka är era favoriter i december?
0 kommentarer publicerat i Tips, Vardag;
Taggar: Serier, ernst kirschsteiger, jul med ernst, sveriges fetaste hundar, svt