En ny morgonrock från Norrgavel

 
Har en ny morgonrock! Äntligen måste jag säga. Jag har tidigare haft en som är gjord av fleece som måste vara det obehagligaste materialet på kläder man kan tänka sig. Funkar när det är kallt men så fort det blir lite varmt som blir man en svettboll. 
 
Mycket bättre är då denna som är i 100 % linne. Naturmaterial är ju alltid att föredra i klädesplagg eftersom det andas och är trevligare att bära både i värme och kyla och dessutom är mycket snällare mot miljön. 
Den här köpte jag på Norrgavels butik i Stockholm som jag besökte för första gången. Ville ha allt så klart. Så mycket rent trä, vacker design och med ett hållbart tankesätt.
 
Den var inte den billigaste men jag säger som Martin Timell brukar göra: Livet är för kort för skit, köp dyrt, då är det bra! Okej, det stämmer ju inte alltid såklart, men när det gäller kläder kan man nästan räkna med att nya, billiga grejer är just skit, framför allt vad det gäller utsläpp och användandet av kemikalier.
 
Jag har ju också köpt min beskärda del av billigare kläder i mina dar, men jag tänker att det här är en del av min nya klädfilosofi. Om det är plagg jag vet att jag kommer använda länge, så vill jag hitta en butik med bra miljötänk och investera i ett kvalitetsplagg som håller länge. Och den här fina lär jag ju kunna ha i många år framöver!
 
#1 - - Amanda:

Så fin den var :)

Svar: Tack, kul att du gillar den😊
Johanna

#2 - - Netti Starby:

Vilken fin morgonrock! :-D Kramis

#3 - - sustainably.blogg.se:

Jättefin morgonrock, Norrgavel har så mycket fint. Håller verkligen med dig (och Timell, haha) om att kvalitet går före kvantitet. :)

Svar: Visst är den! Japp det är vägen framåt😉
Johanna