En nystajlad balkong och nya tankar

 
Nu har jag börjat få ordning på min balkong! Den är inte klar ännu men jag tänkte visa er hur långt jag har kommit so far. Den är oj så mycket mysigare nu. Här är mitt förra inlägg om balkongen och hur den såg ut då.
 
Och här är den nu!
Jag och min mamma la ut ett nytt golv som den tidigare ägaren hade lämnat till mig. Det förra höll på att falla i bitar så det behövdes verkligen. Det räckte inte riktigt till hela ytan så några av dom bättre gamla bitarna ligger kvar under soffan och mattorna. Är ju ingen som ser, men nu vet ni;)
 
Jag fick flera bra tips på mattor jag kunde ha ute, men jag hade kvar några trasmattor sen tidigare, så la helt enkelt ut dom. Dom är ju egentligen inte utevänliga, men om det regnar i en vecka får jag väl ta in dom. Och dom går ju att tvätta. 
 
Soffan har ni ju sett tidigare och här är också dynorna som hörde till när jag köpte dom. 
 
Växter känns ju obligatoriskt på en balkong för rätta känslan. Fint att sätta dom i olika nivåer tycker jag. Lådan är från en leverans från Årstiderna, matkassen jag beställer. 
 
Och det här trädet blev det! Jag ville egentligen köpa ett större men min mamma stoppade mig och tyckte jag kunde testa hur det mådde på balkongen först. Fick sen veta att det är en inneväxt tyvärr, men än så länge verkar den må bra där ute. Förutom att den behöver en stor kruka, den har redan vält några gånger av vinden...
 
Så det är balkongstatusen idag. Men jag är inte klar än. Jag tänker mig fortfarande en ljusslinga, något slags bord och så klart ännu mer växter! Jag ville ju ha ett balkongskydd förut men vet inte om det behövs faktiskt. Mina grannar verkar vara ute väldigt sällan så det har räckt med parasollet. Däremot kanske jag vill ha något täckande över balkongsidan, som ett bambustaket som det nedan tex. To be continued!
 
#1 - - Malin:

Vad fint det blev :D!

Svar: Tack!☺️🌸
Johanna

#2 - - yogapassion.blogg.se:

Det ser jättemysigt ut! Fint :)

Svar: Tack! Ja det känns bra men inte helt klart än😉
Johanna

#3 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Jättemysigt, ja det är ett inomhusträd men ta in det när det blir kallare bara. Tror alla växter mår bra av att få frisk luft :-)

#4 - - Johanna Utterberg:

Men åh så mysigt och fint du har gjort! :) Vill också ha balkong!! :D

Svar: Tack! Ja, älskar dessa få kvadratmeter☺️
Johanna

#5 - - Ellen Gräntz:

Så tjusig balkongen blev!

Svar: Tack, är så nöjd!
Johanna

#6 - - Tilda Barkselius:

Men gud så mysigt!

#7 - - Iza Palm:

Najs, våran har iaf en halv del med trall nu...! Köpte för lite sist.. men snart så. Haha. Tror det blir mer satsning till nästa år :)