Positiva reaktioner när man börjar plastbanta

Hej! 
 
Jag tog en utelunch idag, bäst att passa på innan regnet kommer hit! (Gammal bild dock, glömde mobilen inne). 
 
Jag älskar när man får positiva reaktioner på miljövänliga val man gör. I början var dom lite förvånade på mitt lunchställe på jobbet, när jag kom med mina egna lådor. Oj, det har jag aldrig varit med om förut! sa köksmästaren första gången. Nu är dom vana vid mig:)
Idag sa han att han tyckte det var så bra att jag hade med mig egna och att dom också tittade på alternativ till att man skulle kunna köpa lådor att återanvända hos dom. Det har dom nämligen för den som vill köpa kaffe och ta med, men det är inte lika vanligt med matlådor än. 
 
Blir så glad av sånt! Och förhoppningsvis kan jag påverka dom till att göra denna förändring lite snabbare. I vanliga fall när man beställer mat får man med sig en plastlåda med mat, en mindre plastlåda till sallad och en pappåse att bära i. Inget av det behövs ju egentligen och dessutom skulle dom ju spara pengar på att inte behöva köpa in detta. Plast är ju tyvärr oförskämt billigt men det är inte gratis!
 
Det är så kul när det märks att det händer saker. Och alla kan vi göra små saker som ger ringar på vattnet, det är så förändring sker!