4 smarta kvinnor jag lyssnat på den senaste tiden

 
Podcasts har blivit en del av mitt liv sen dom slog igenom för, vad är det nu, fem år sen? Jag lyssnar på morgonen när jag gör mig i ordning, när jag lagar mat, städar och ibland på jobbet också. Jag lyssnade sällan på radio innan, men poddar? Ja tack!
 
Jag har många favoriter som jag lyssnar på nästan varje vecka och liksom längtar till, men nu tänkte jag ta upp några avsnitt som jag tyckte var särskilt roliga. Alla är med lite äldre, smarta och insiktsfulla kvinnor. För att lyssna på äldre kvinnor är livet! (Eh, jaha?)
 
Jag tycker hon är så jäkla skön och inspirerande på många sätt. Hon känns som att hon lyssnar så mycket på sig själv och sen får andra tycka vad dom vill om det. Säkert en viktig del till att hon blivit så framgångsrik. Men samtidigt tycker jag det märks att hon är en riktig människokännare och nyfiken på andras historier. 
I det här avsnittet säger hon att så mycket blir bättre efter 60, bland annat kärlekslivet. Låter toppen tycker jag, något att se fram emot!
 
Det vet väl alla att hon är en så cool person. När så få kvinnor har fått plats högt upp i politiken, har hon alltid varit självklar känns det som. Så rapp och snabb i huvudet också, kan inte vara lätt att sitta i en debatt mot henne!
Det här avsnittet var roligt för intervjuaren är kring 25 år och det märks så tydligt att dom kommer från olika bakgrunder och generationer. När han frågar Kan du känna dig trasig? svarar hon bara Nä vadå, jag har precis opererat min höft, så nu är jag ju hel igen! Tiderna förändras...
 
Älskar deras podd, skrattar högt varje gång! Det här avsnittet är extra fint när dom pratar om sin egen känslighet och hur dom gör för att hantera den. Eller i alla fall leva med den. Kan känna igen mig så mycket i det. 
 
Hoppas ni fick något tips ni gillade. Vad lyssnar du på just nu som är extra bra?
2 kommentarer publicerat i Tips, Vardag;
Taggar: Värvet, amelia adamo, gudrun Schyman, podcast, skäringer och Mannheimer
#1 - - Netti Starby:

Så bra tips och kul att du delar med dig! :-D Kramis

Svar: Hoppas du gillar dom också!🙌
Johanna

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Bra tips för tristessen, tack

Svar: Hoppas sun hittar något som hjälper☺️🌸
Johanna