Må bra-listan

 
Efter beskedet från Försäkringskassan och mörkret nu i november (alltså det där med vintertid, kan vi inte bara slopa det? Jag vill ha det ljust på kvällen!) så försöker göra extra mycket av sånt som jag mår bra av. Dags för badkaret att gå in i högsäsong tex! 
Så då passar den här zen-listan som jag hittade hos Hanapee bra för dagens inlägg. 
 
Serie som får mig att må bra
Har skrivit ett helt inlägg om det redan. Få saker kan få en dålig dag att vända som en rolig serie! Just nu kollar jag också på gamla avsnitt av Trinny och Susannah stylar om Sverige. Gillar deras brittiska rättframhet (eller det kanske inte är så brittiskt förresten?) och knäppa färgkombinationer. Och jag håller med dom, vi behöver mer färg i Sverige, speciellt nu i den svarta täckjackans förlovade årstid!
 
Plats med riktigt bra aura
Skogen för den är full av träd. Ni som följer mig på instagram kanske har förstått att jag är lite besatt av träd. Visste ni förresten att man kan krama träd för att må lite bättre? Det blir nog mitt bästa zen-tips i den här listan. Det sägs att man blir mer jordad och i kontakt med sig själv. Prova! Man känner sig ju lite fånig så det kan vara bra att hitta ett träd där det inte går förbi så mycket folk...
 
Djur som gör mig glad
Hundar! Brukar stå och tjuvkika på hundarna med ägare som går förbi mitt kök som en riktig fönstertittare. Igelkottar kan också vara det gulligaste djuret vi har.
 
Färg jag dras till
Vill ha allt i rosa och gult för tillfället. Köpte precis ett par rosa gympaskor på Shpock (vet inte varför men har svårt för ordet sneakers som man tydligen ska säga nu för tiden). Helt fel till vädret nu men dom var ju så fina!🌸
 
Det får mig att slappna av
Massage. Dags att boka in en snart tror jag. Var också på zonterapi för ett tag sen, alltså som en slags fotmassage som också sägs vara bra för dom inre organen. Blev så avslappnad man kan bli utan att somna. 
 
Tid på dygnet jag gillar
Gillar alla tider när man får äta eller precis har ätit, mitt blodsocker är min värsta fiende. En helgmorgon med frukost i sängen och sol utanför kanske?
 
Vad får er att må bra just nu?
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh så härligt inlägg! Dras också just nu så himla mycket till rosa grejer, stod till och med och provade en rosa dunjacka idag, haha!

Svar: Ja, bästa färgen! Speciellt på vintern kan man behöva lite rosa att pigga upp sig med, passar så fint till snö också:)
Johanna

#2 - - Ellen Gräntz:

Åh, vilken trevlig lista. En sån är nog bra att skriva!

Svar: Ja visst är den!
Johanna

#3 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Kul lista :-)

Svar: Tack, man blev liksom glad av att skriva den också:)
Johanna

#4 - - Frida G Svensson:

älskar denna lista och kommer lätt göra den på min blogg. Jag tror det är så himla viktigt att lista allt härligt man har i sitt liv, annars glömmer man bort att det finns typ.

Svar: Vad kul, do it:)
Johanna

#5 - - Josäfin Andersson :

håller helt med om dina färger, är helt besatt av rosa och gult just nu haha!

Svar: Ja, gladaste färgerna!☺️🌸🌟
Johanna

#6 - - yogapassion.blogg.se:

Det var en härlig lista! :)

Svar: Vad kul att du gillar den också!☺️
Johanna