Saker jag letar efter på second hand just nu

 
När jag går på second hand brukar jag oftast leta efter något speciellt numer. Det brukar vara lättare än att ströva runt lite planlöst i hela affären, då man kan bli lite överväldigad av alla grejer. Ibland är ju det kul också, men jag brukar rikta in mig på olika avdelningar och leta efter saker jag vet att jag behöver. Jag tycker också att det är det som är tjusningen med second hand, att gå ett tag och leta i olika affärer tills man helt plötsligt hittar det där perfekta. Istället för att bara köpa något nyproducerat direkt. Man blir så mycket gladare när man väl hittat rätt!
Det här står på min önskelista just nu:
 
En ugnsform med handtag 
Jag hade en jättefin, ljusblå från femtiotalet som jag fått av min farmor men lyckades tappa den i golvet så den gick sönder. Fattar inte riktigt hur det gick till eftersom jag har trägolv och den var av tjock porslin, men den gick i alla fall inte att rädda. Så ledsen för det så nu vill jag ha en ny. Så perfekt att värma sin middag i och enkel att använda. 
 
En vit skjorta
Jag brukar alltid ta ett varv förbi dom vita skjortorna där det går att göra fina fynd. Just nu vill jag ha antingen en mer bohemisk modell med spets eller en vanlig, vit bomullsskjorta att ha knuten till en hög kjol. 
 
En golvlampa med flera armar
Heter det så, med armar? Ja, som den på bilden i alla fall, en sån vill jag ha! Helst i flera olika pastellfärger. Har flera lampor i mitt vardagsrum men behöver en bakom soffan när jag vill sitta där och läsa. Annars är det också fint med en enkel mässingslampa. 
 
Något i manchester
Varje höst och vinter vill jag ha på mig något i manchestertyg. Byxor, kjol eller kanske en jacka med teddyfoder. Har faktiskt nästan alltid gillat det och haft flera plagg genom åren. Men just nu har jag inget! Sammet och mocka är förresten två andra favoritmaterial dom kalla månaderna. 
 
Brouges
Som jag inte riktigt vet hur man uttalar så det är tur att jag bara behöver skriva det:) Det är alltså skor med sånt här hålmönster på. Har ett par svarta kängor i läder men skulle vilja ha några lågskor också. Det är snyggt med vanliga, släta skor också men vill helst ha brouges. 
 
Antihalkmattor
Alltså det man har under mattor för att dom inte ska glida runt. Behöver både till min matta i hallen och i köket. Detta letar jag mest efter på internet då jag tror jag måste ha riktigt tur för att hitta det i en affär. Hittade faktiskt en på Shpock men säljaren svarar inte! Morr. Det verkar hända i bland på Shpock, tror dom skulle behöva något slags aviseringssystem så att man får mail eller något när någon budar på ens varor där. Verkar vara så att folk lägger upp saker och glömmer sen bort det. 
 
Det var det jag kom på just nu! Länkar till bilderna finns på min Pinterest
#1 - - Hanna Karlsson:

Hoppas att du hittar det du söker.

Svar: Ja, jag får leta ordentligt☺️
Johanna

#2 - - MALIN:

Kul att se! Second hand är så himla bra! Kram

Svar: Ja! Alltid så kul och spännande tycker jag☺️ Kram!
Johanna