Miljövänligt mode från People Tree

 
Det är så roligt när man hittar ett nytt hållbart klädmärke att älska! Förra året upptäckte jag People Tree och det är jag så glad för. Framförallt gillar jag att dom har så mycket roliga mönster och färger på sina kläder. Helt i min smak!
 
Tyvärr kan det vara ett problem med ekologiska och miljövänliga klädmärken att hitta lite färggladare kläder i unik design. Det är mycket beige, svart, vitt och grått. Och såklart kan det ju vara en bra tanke att satsa på klassiska snitt och färger när det gäller kläder, men jag tycker inte att det måste vara tråkigt för det?
 
Det är inte riktigt läge för mig att köpa nya kläder just nu, men man kan ju alltid önska sig, eller hur? Här är några av mina favoriter hos People Tree för tillfället:
En volangärms-topp har jag velat ha ett tag nu. Fint med orange och blå tillsammans.
En tunt stickad kofta i en så fin vårig färg. (Snart vår hörrni!)
Kort klänning med så gulligt mönster. Ser nästan ut som apelsiner, men det var visst blommor:)
 
Jag gillar verkligen överdelar med bredare axlar, man känner sig liksom lite power-suitig i det. Har själv rätt smala axlar, kanske borde börja med 80-tals axelvaddar? Den här finns också som skjorta med klänning är ju alltid bäst.
Kornblå kofta, ja tack!
 
Gillade ni några av dessa?
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

allt kornblått går hem hos mig ;D

Svar: Eller hur, så fint!😍
Johanna