Först så går det framåt och en-två och tre-fyr, sen så går det bakåt...

Hej!
 
Det blev en ofrivilligt lång bloggpaus som inte riktigt var meningen. Men jag antar att jag behövde stänga av det mesta för att försöka hitta lite mer kraft igen. 
Tyvärr så räckte inte riktigt julledigt och utomlandsresa för att jag skulle bli bättre igen. När jag kom hem från Spanien var jag nästan tröttare än när jag åkte. Det var såklart jätteskönt att vara i solen också men både resan och att vara på ett helt nytt ställe tog ändå en hel del på energin.
 
Så jag fick helt enkelt inse att jag behövde sjukskriva mig helt igen istället för att försöka fortsätta jobba och hela tiden känna som att jag gick lite bakåt. Det är helt enormt irriterande att jag inte kan jobba alls igen, såhär ett och ett halvt år efter att jag blev sjuk i utmattning. Men nu har jag någonstans börjat landa i att det blev såhär. Man bryter ihop och man kommer igen, det är det enda man kan göra. 
 
En av dom jobbigaste sakerna är att man efter ett och ett halvt år är ganska uttråkad av att vila, vila och vilaaaaa till förbannelse. Jag tror jag snart har tittat igenom hela Youtube och lyssnat på alla podcasts som kommit ut sen 2012. Jag har också börjat lyssna på ljudböcker som funkar när jag inte alltid orkar läsa heller. Jag kan komma på en hel del saker jag skulle vilja göra men om jag orkar med dom är en annan femma. 
 
Just nu är jag sjukskriven till 31 jan, men är tveksam till om jag kommer kunna börja då. Håll tummarna för det!
 
Kram på er