Gör din röst hörd för klimatet!

 
Jag skrev i förra veckan om hur viktigt det är att vi försöker påverka våra politiker till att sätta miljöfrågorna högre upp på agendan. Oavsett politisk färg borde miljön och klimatet vara extremt viktiga frågor när det nu ser ut som det gör i världen. För att vi ska kunna ha ett samhälle där människor mår bra behövs en välmående planet och just nu är vi på väg åt fel håll. 
 
Jag fick nyligen hem en enkät som gått ut till alla i kommunen där jag bor. Att svara på och skicka in en sån är ett sätt att påverka!
 
Ett annat är att skriva mail till sina politiker. Och nu förstår jag att alla inte hinner sätta sig ner och författa mail och leta mailadresser, därför vill jag tipsa om en kampanj som Naturskyddsföreningen har. Via deras hemsida kan du gå in och välja färdigskrivna argument till ett mail om varför du tycker klimatet borde bli en viktigare politisk fråga. Man får sen välja tre politiker, från samma eller olika partier, i din kommun som mailet ska skickas till. Sen behöver man bara fylla i namn och mailadress. 
 
Så smart. Med bara några knapptryck kan man göra sin röst hörd för klimatet. Gör det du med!
En kommentar publicerat i Miljövänligt
Taggar: Hållbar utveckling, Naturskyddsföreningen, klimatavtal, klimatet, miljöpolitik
#1 - - Siv:

Åh vad bra tips! Det ska jag göra! Tack :)

Svar: Vad kul, gör det☺️🌱
Johanna