5 saker jag ser fram emot när jag blir frisk igen

 
Bilden är tagen av duktiga Iza som har bloggen Norrskensskytten. Tack för lånet☺️
 
Att se fram emot saker är bra har man ju hört. Så när det känns lite tungt med utmattningen som det har gjort dom senaste veckorna, brukar jag längta efter och göra planer för vad jag vill göra när jag blir frisk igen. Här är några av dom. 
 
⭐️ Ha en riktig helnatt och dansa tills det blir dag. Saknar väldigt mycket att kunna vara uppe sent, speciellt nu när det varit sommar. Är en riktig nattuggla i vanliga fall! Men att gå på klubb med hög musik känns inte speciellt lockande för mina öron just nu. Bara att kunna dricka mer än 1-2 glas vin på en dag ser jag fram emot. 
 
⭐️ Att kunna träna hårdare, bli riktigt svettig och trött men ändå ha en sån där göttig känsla efteråt. Jag har börjat klara lite tyngre yogapass nu om dom inte är så långa, men jag känner fortfarande inte för att göra något konditionskrävande. Helst ska träningen gå i långsam takt. Och jag behöver oftast träna på kvällen när jag inte ska göra något resten av dan, för jag vet aldrig riktigt innan hur mycket energi det tar. 
 
⭐️ Lära mig någon ny sport. Efter att ha blivit så här trött i kroppen inser jag hur mycket jag gillar att röra på mig och hur mycket jag saknar det. För att fira min då återhämtade kropp skulle jag vilja lära mig någon ny sport, tex surfing har jag alltid tyckt verkar så kul. Eller kanske en ny dans så som Lindy-hop. 
 
⭐️ Resa! Har inte varit utomlands sen april förra året och har fått sån längtan efter hav och vita stränder. Jag har ju kunnat göra det det här året också men har inte riktigt velat ifall jag bara skulle känna mig trött. Jag vill ju ändå orka uppleva lite också. 
 
⭐️ Bara få vara pigg en hel dag. Kunna lita på att energin räcker till. Inte behöva tänka så mycket på vad jag har gjort dagen innan eller vad jag ska göra efter, inte vara tvungen att tänka vad ska jag äta, när ska jag äta, vad finns det för mat där och så vidare. Ha orken kvar ändå. 
7 kommentarer publicerat i Psykisk hälsa
Taggar: Psykisk ohälsa, Träning, Utmattningssyndrom, rehabilitering, utbränd
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Heja dig! <3

Svar: Tack☺️🙏💪
Johanna

#2 - - Jeanette:

Jag tror verkligen det är viktigt att ha saker att se fram emot :)

#3 - - Iza Palm:

Åh! Vad kul att se bilden! :D

Det är super att ha saker att se fram emot, verkligen. Det är bara kämpa på, heja dig !! :D

Svar: Ja, så fin! 📸⭐️Tack snälla för peppen!☺️
Johanna

#4 - - Marias Memoarer:

Låter som att du har mycket att se fram emot med andra ord :) Jag ska också börja komma igång med träning nu, rest har jag däremot gjort i typ 9 månader så det kan jag kanske ta en liten paus från nu.. ;)

Svar: Oj låter väldigt härligt☺️
Johanna

#5 - - Netti Starby:

Heja dig och självklart ska du göra allt det där en dag! <3 Kramis

#6 - - Slow Living by Annika:

Tids nog kommer din energi att räcka...ta det bara stegvis och var rädd om dig!

Svar: Tack snälla, kändes bättre förra veckan så jag tror det går framåt nu☺️
Johanna

#7 - - Linnéa:

Känner igen mig i dina funderingar. Just träning och möjlighet att röra på sig har jag också en stor längtan efter. Det har blivit mycket bättre, men jag är fortfarande begränsad. Mer än jag vill vara. En bit i taget. När det gäller resor så hade jag förut, innan utmattningen, främst en längtan bort från allt. När jag blev sjuk så tog ju utmattning och ångest över. Det kändes omöjligt att ta sig utanför dörren ens. Men nu... nu är jag så sugen på äventyr, på att uppleva nya platser och lära mig nya saker! Det är en helt annan slags längtan än jag haft tidigare. Underbart! Livslust liksom!

Svar: Åh det har du så rätt i! Jag vill liksom göra allt och se hela världen för att jag har sett insidan av min lägenhet så mycket under ett år. Det är liksom en frihet som man vill ta vara på. Så fint, kräver ju ett eget inlägg☺️
Johanna