En dag på stranden🌞

 
Nu blir det liveblogg! Har precis kommit hem från ett bad och sitter här på min balkong och njuter av värmen. Please, sommaren stanna lite till! Jag har sett så mycket fram emot den här sommaren och tycker den också gav mig mycket ny energi, så nu känner jag mig inte alls reda för att den ska ta slut. Vägra säga att det är höst och börja tända ljus och grejer. Såg en löpsida på Metro häromdagen som sa Så skyddar du dig mot regn och rusk och jag bara känner att Nä, det är för tidigt!
 
Jag har i flera år påverkats mycket av årstiderna och har haft mina depressionsperioder runt vintern. Har länge tänkt att jag måste testa att bo i ett varmt land i vuxen ålder för att se hur jag mår av det. Konstigt nog så var den senaste vintern mycket lättare för mig än vanligt. Trots att jag hade mycket mindre energi så var jag stabilare psykiskt. Vet inte om det var för nya mediciner, att jag blev så varm av utmattningen eller att jag tog det så lugnt och hade väldigt lite stress i mitt liv. I vilket fall ska jag försöka upprepa det i år så att det blir en gladare vinter ett år till. 
 
Det har gått mycket bättre att jobba dom senaste veckorna. Det var dom två första efter semestern som var riktigt tunga vilket kanske inte är så konstigt ändå. Så nu tror jag verkligen att min upptrappning till 75% kommer hålla i sig. Jag var också med min chef på företagshälsovården i går och dom rekommenderade att jag skulle få jobba delvis hemifrån, så det känns också som en väldigt bra fortsättning, speciellt om jag vill gå upp till 100% i år. 
 
Men än är det sommar alltså! Hoppas ni också har haft en fin dag. Kram på er!
#1 - - Lillemmish- MODE - INSPO:

ha en fin kväll =)

kramizz

Svar: Tack detsamma☺️
Johanna

#2 - - Joanna - Livet med Aspergers syndrom:

Så härligt

Svar: Det var det verkligen!
Johanna

#3 - - Slow Living by Annika:

Åh ja nu är sommaren nog över...men härligt att du tar tillvara på dom sista varma dagarna...

Svar: Ska riktigt krama ur dom😉
Johanna

#4 - - Hanna Karlsson:

Så härligt att kunna vara ute och bada. Här har hösten kommit med buller och bång. Jag älskar alla årstider så det stör mig inte så, önskar bara att den inte gått så vansinnigt fort.

#5 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad härligt :)