Saker som jag aldrig köper

 
Hej och god måndag på er! Här är det som att sommaren kommit tillbaka och man kan gå barbent igen, hurra!
 
Idag tänkte jag göra ett lite annorlunda inlägg om miljövänlighet. Inga tips på ekologiska produkter eller saker som kan ersätta plastartiklar, men något som också är väldigt viktigt, nämligen vad vi inte behöver. Eller rättare sagt i det här inlägget, vad jag inte behöver. Jag har läst såna här inlägg på andra bloggar, speciellt dom som handlar om minimalism, och jag tycker alltid att dom är lika intressanta att läsa. Inte alltid jag håller med så klart men ibland kan jag få mig en tankeställare om varför jag faktiskt köper vissa saker. Så, här är några saker som jag aldrig använder!
 
❌ Tops
Har faktiskt aldrig riktigt förstått vad det ska vara bra för? Man kan ju tvätta öronen med fingrarna? Tycker också att dom ser lite smala ut för att ha i öret. Kommer ihåg den där scenen i Girls när Hanna använder en tops som sedan fastnar i hörselgången, hu!
 
❌ Klackskor
Eller överhuvudtaget skor med hög klack. Kan vara rätt snyggt speciellt på kängor tycker jag, med orkar icke använda det själv. Varje gång jag köper något med lite klack för att ha till något speciellt tillfälle så slutar det alltid med att dom hamnar längst in i garderoben efter ett tag och aldrig används. Dom högsta jag har nu är mina Swedish Hasbeens men tom dom tar emot lite att använda. Det är ju så svårt att gå i? Och dessutom dåligt för fötterna? Och nä, jag köper inte det där med att det ska vara så himla bra för hållningen. 
 
❌ Byxor
I alla fall inte på väldigt länge. Jo det skulle vara mysbyxor då! Annars tycker jag att det är så oskönt och dom verkar aldrig vara gjorda för min kropp med smala höfter men putmage. Får alltid ha obekväma skärp som skär in för att jag inte ska få världens lägsta byxor. Inte ens såna med hög midja funkar. Shorts däremot går bra!
 
❌ Bomull
Lite som med tops här, förstår inte varför det behövs. Om jag behöver ta bort smink räcker det ju oftast med rengöringskräm och händerna. Tvättar två gånger om jag har mycket smink. Eller?
 
❌ Läppstift och läppglans
Tycker speciellt läppstift känns lite obehagligt på läpparna plus att det försvinner så fort. Kan ju vara snyggt på bild men funkar ju inte när man är en levande, ätande och drickande männska. (Den här bilden var förresten sjukt svåra att ta. Funderade nästan på att publicera ett inlägg kallat Galen människa poserar med ett läppstift, för det blev så många dåliga bilder, men ska nog bespara er det;) )
 
❌ Nagellack
Nagellack är något som jag verkligen gillar speciellt i fina pastellfärger. Men varje gång jag har det så känns det som att jag måste gå runt och vara rädd om mina händer. Och ändå skavs det av så fort. Har också redan lite ticks med mina händer och måste knäcka mina knogar och dra bort nagelband och sånt, så vill inte behöva tänka på avskavt nagellack också. Dessutom har jag hört att nagellack är något av den svåraste kosmetiken att producera med mer naturliga material, så då kan jag lika gärna klara mig utan!
 
Det blev visst mest saker i skönhetskategorin här, får se om jag kan få ihop något inlägg om andra saker också. Men berätta gärna i kommentarerna, vad tycker du är onödigt att använda?
#1 - - Ellen Gräntz:

Jag använder jättemycket tops! Till öronen och till att ta bort sminkrester runt ögonen osv. Och så älskar jag nagellack haha och är så glad att jag är färdigjobbad för ett tag och kan ha fina naglar igen. Men har många andra skönhetsgrejer som jag inte använder, som jag knappt kommer på eftersom de inte finns i mitt liv men som jag märker att många vänner har.

Svar: Haha ja, man får välja sina favoriter helt enkelt! Ibland är det bra att bara inte börja med saker, för sen är man helt plötsligt fast! Kanske skulle hända mig om jag började med tops☺️
Johanna

#2 - - Netti Starby:

Jag använder tops när jag sminkar mig för att ta bort sånt som hamnar fel. Intressant läsning! :-D Kramis

#3 - - Alice Lindström:

Roligt inlägg att läsa :)

Svar: Vad kul att du gillar det☺️🌸
Johanna

#4 - - Linnéa:

Väldigt tänkvärt att vrida på det så. Jag funderar kanske mest på vad jag köper, hur jag köper det och varför. Jag vill inte ha något som blir liggandes bara för att jag kan köpa det. Ska nog fundera lite på vad jag inte köper och om jag kanske ändå kan lägga till lite på den listan. :)

Svar: Ja, det är roligt faktiskt. Har blivit väldigt inspirerad av dom minimalist-videor jag sett på Youtube på senaste tiden.
Johanna

#5 - - Maria at Inredningsvis:

ok jag ÄLSKAR läppglans är ju bara sjukt snyggt :) men tur smaken är som baken va haha :)

Ha en kanon Söndag!

LOVE Maria

Svar: Tycker också att det är snyggt men gillar liksom inte känslan av det☺️ Men precis, alla är vi olika! Kram🌟
Johanna