Utmattningsuppdatering

 
Jag har nu jobbat på 75% i två veckor efter min semester. Och det har varit kämpigt. Jag förväntade mig inte direkt att jag bara skulle segla igenom dom här veckorna, men jag har ändå blivit rätt mycket tröttare än vad jag trodde jag skulle bli. Jag började ju gå upp i tid en vecka innan min semester och jag har för mig att det kändes mycket lättare då. 
 
I fredags var jag trött när jag gick upp, trött hela dan och ännu tröttare när jag gick och la mig. Sen sov jag fjorton timmar i sträck vilket jag knappt tror att jag gjorde när jag var tonåring. Vaknade alldeles groggy och trodde inte riktigt det var sant när klockan visade 14.30. Ändå var jag fortsatt seg resten av helgen och orkade inte göra många knop. Tog tag i mig själv och bokade en tvättid på lördagkvällen men det slutade med att jag låste in mina nycklar och tvätten fick ligga kvar i maskinerna under natten. Hurra. (Vågade inte ringa på hos någon granne och be att få låna nyckel. Har nästan aldrig träffat dom plus att det var lite sent och mörkt. Gjorde det däremot dagen därpå då jag tydligen kände mig lite mer stursk.)
 
Så jag vet inte riktigt hur det kommer att gå med den här upptrappningen. Känns så tråkigt att knappt kunna ha ett liv för att jag ska orka jobba. Jag tänkte föreslå för min chef att jag ska få en jobbdator och delvis kunna jobba hemifrån, tror att det skulle hjälpa en hel del. Jag känner ju framförallt att jag inte är uthållig och att det blir långa dagar hemifrån. Det svåra är att kunna ta raster som är återhämtande när jag är på arbetsplatsen och det är människor nästan överallt. Det går inte direkt att lägga sig i en soffa och titta på youtube i en halvtimma. 
 
Att vara social är ju också oftast rätt energikrävande just nu, så jag stänger mer in mig på mitt arbetsrum än vad jag gjorde när jag jobbade mindre tror jag. Vilket också är tråkigt. 
Lite rörigt inlägg det här kanske, men jag kände att jag behövde skriva ner lite av vad jag känner just nu. Det är ett svårt steg att gå upp till 75%, mycket svårare än vad det är att gå upp till 50% har jag hört flera gånger. Och det märker jag själv också. Men jag vill försöka hitta någon slags strategi för att få det att funka. 
#1 - - Jessica Högberg:

Hoppas du får hjälp att hitta rätt❤

Svar: Tack☺️🙏 Har bra hjälp av min chef och kollegor som tur var, så jag hoppas att vi ska komma fram till något som känns lite lugnare.
Johanna

#2 - - Slow Living by Annika:

Åh fina du! Känner såå med dig. Det ÄR tungt att ta tag i jobbet igen efter sjukskrivning....tänker att du kanske kan jobba hemifrån eller gå ned till 50% ett tag. Kör INTE på för fort nu då är risken att du faller igen.... Din hälsa ÄR viktigast! Kram

Svar: Tack snälla du! Nä precis, det är aldrig värt risken. Känns bättre denna vecka men tog en dag ledigt för att ta igen mig lite. Men ska försöka komma fram till någon strategi med min chef. Kram💕
Johanna

#3 - - Iza Palm:

Åh, det verkar som sagt otroligt kämpigt med att komma tillbaka efter en sjukskrivning.. Jag har bara hört om det, och jag hoppas att du hittar en bra rutin och planering med din chef så du orkar med. Dumt att bli sjuk igen, så ta det lugnt och i din takt. Det är superviktigt att ta det lugnt liksom :) *Kram*

Svar: Tack! Ja, har en väldigt bra dialog med min chef och företagshälsovård så det känns bra. Sakta men säkert☺️ Kram på dig🌸
Johanna