Nytt från stadsmissionen

Det blir mycket inredning här just nu. Hoppas ni gillar det, jag har ju precis flyttat så det finns så mycket jag vill göra i hemmet. 
Igår var jag på stadsmissionen och fyndade lite skatter. Här är vad jag hittade:
 
 
En fin kökshandduk, en rosa gardin (den är hel, men tar så mycket plats i bild...) och en form som jag tror jag ska använda som frukostskål istället. Det är så himla svårt att hitta skålar second hand så snart tror jag att jag köper nya istället. Antagligen för att man inte åt så mycket ur skålar förr som vi gör idag. 
 
 
Och ser ni vad det här är? Det tog ett tag innan jag kom på det, det är såna kartonghållare till tetrapack som jag har för mig att folk hade mycket på 90-talet. En stor och en liten. Jag drogs till den gula färgen som en skata till glitter så var tvungen att köpa dom! Det kommer se ut som påsk året runt här hemma när jag är klar:) 
Sen när jag skulle köpa mjölk på Willys upptäckte jag att det inte verkar vara så vanligt med tetrapack längre. Jag köper ju också såna med skruvkork som alla andra nu. Får väl börja med filmjölk kanske?
 
 
Hej kokosmjölken, trivs du bra där? Okej, när man börjar prata med sin mat är det kanske dags att ringa en kompis...
 
 
Blombilderna är från en antikaffär och kostade 35kr styck vilket är jättedyrt, men tyckte dom var så fina. 
Köpte också en klänning på stadsmissionen som var helt perfekt till min syster. Alltsammans gick på 285kr, ett gott dagsverke!
#1 - - Karin:

Nu handlar jag själv inte porslin på second hand men om du någon gång har vägarna förbi Malmö och en galleria som heter Emporia så kommer ett tips: Myrorna. En second affär som har det mesta (även ovanliga ting) Myrorna finns på fler ställen men deras utbud är bäst i Malmö :)

Svar: Åh tack för tipset, får komma ihåg det när jag åker till Malmö nästa gång :-)
Johanna

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Fina grejer! Om du ko0mmer till Göteborg kan jag tipsa dig om några bra ställen

Svar: Tack för det! Är ju inte så resbenägen just nu men säkert senare😊
Johanna