Jag vill vara gul i vår!

Jag har fått en otrolig lust efter allt som är gult just nu. Tror att det är min happy color, man blir liksom glad. Jag har redan börjat inreda lite i gult och tänkte försöka införskaffa lite gula kläder. Det är tydligen en av vårens trendfärger såg jag på Trinny Woodalls Facebook, så kan ju vara därför också. Love fucking yellow! sa hon. Jag håller med. 
 
Så jag började min jakt med den här fina klänningen och jackan som jag hittade på Shpock. Troligen från 50-talet och så himla fina tycker jag. Men dom var tyvärr lite för små:( Så kan det vara, det blir att sälja vidare istället.
 
 
Såg istället att Lindex hade fått in flera vårnyheter i gult, rosa och turkos som är två andra favoritfärger. Jag är inte superförtjust i Lindex i vanliga fall men oj, nu fanns det mycket fint. Dom har ju satsat mer på ekologiska märkningar på senare år, så hoppas kunna hitta något där. Jag gillar också att dom har tagit in sina plussize-storlekar i dom vanliga kollektionerna, inte en dag för tidigt.
 
Vinnaren av Project runway i år, Erin Robertson, verkar också ha en förkärlek för gult. Hon har verkligen en helknäpp stil och verfar ha så roligt när hon designar. Tycker vi kan behöva ha lite mer kul med våra kläder och inte ta det så seriöst. Man behöver inte försöka bli så snygg som möjligt, det bästa är ju om man känner sig glad och kanske kan göra andra glada i det man har på sig tycker jag! Hoppas på att få äga något av henne någon gång.
 
 
Wow.
 
 
Ännu mera wow.
 
 
Erin Robertson