Köpt på auktion

Jag handlar just nu väldigt mycket till min lägenhet som jag flyttade in i i mitten av augusti. Det är mitt första egenköpta boende och jag älskar den och vill ge den så mycket kärlek som jag kan!
 
Min filosofi är att försöka köpa så mycket som möjligt second hand, så det blir en hel del loppisrundor och googlande på olika möbler och inredningsprylar. Och nu har jag för första gången köpt någonting på auktion! På Auctionet närmare bestämt . Min utvärdering är att, hm, det är svårt att se hur sakerna verkligen ser ut på bara några bilder. Har alltså inte åkt och tittat på grejerna först utan budat glatt direkt. Det har inte direkt varit ett problem när jag har handlat på Tradera, vilket jag är rätt van vid, men där har det varit mest kläder, så kanske det är lättare?
 
Jag har i alla fall vunnit två auktioner, den första var på ett paket med två lampor, två brickor samt en ljusstake.
 
 
Dom här var jag väldigt nöjd med måste jag säga, 600kr kostade det totalt och fick hjälp av mina föräldrar att köra hem allt (har varken bil eller körkort). Mest gillar jag nog den smala ljusstaken och den mindre brickan som har ett handtag. Hello brickan, dig ska jag ha till kafferep! Tror också att den rosa lampskärmen kan funka men skärmen till den andra var någon ful plastsak så den får åka direkt till Erikshjälpen. Har en grej för rosa, mintgrönt och lite klargult i min inredning. Vill ha så mycket färg det bara går! Tänker att det är bra mot utmattning och depression: ).  Det blir lite barnrum av det men vadå, barnrum är ju fina!
 
Men sen var det stolarna jag köpte. Dom är jugend, alltså från sekelskiftet 1900 och jag gillade den rosa färgen på sätena och färgen trodde jag.
 
 
Men alltså nä, nej jag tror inte på dom här. Sätena var väldigt nötta och hade någon slags grådassig nästan lila färg. Och träet är alldeles för ljust tycker jag. Har tänkt mig mörkt trä typ ek i köket då sovrum/vardagsrum har endel ljusa trädetaljer. Så det blir nog till att försöka sälja dessa igen och leta vidare.
 
Well, lärdom av detta, åk och titta på möblerna först om en har möjlighet!