Mina mål för år 2017

Ett nyår för 25 år sen. Jag längst ner till höger. Min mamma brukar vara noga med att påpeka att vi hade badkläder på oss även om det inte syns : )
 
Jag älskar verkligen att läsa mållistor, bucketlists och utvärderingar av mål. Så nu är det dags att göra en egen! Tänker att det är lättare att utvärdera och följa i en blogg också, så att dom verkligen blir genomförda. Ska kanske ha en halvvägs utvärdering i juni också? Utmaningen för mig är att inte sätta för många eller för svåra mål då jag fortfarande är utmattad och behöver mycket vila och få krav. Känns som att det är väldigt lätt att sätta upp för många mål när en skriver en sådan här lista. Så dom ska främst vara lustfyllda och ge mer energi än dom tar. Okej, here we go!
 
- Inreda klart min lägenhet och måla om köket och sovrummet. Ser verkligen fram emot detta då jag bara har hyrt förut och inte har fått måla och ändra som jag vill.
 
- Äta en nästan helt pescetarisk kost, alltså utan kött men med fisk och dra ner på mejeriprodukter och pröva fler plantbaserade alternativ. Bra för både mig och miljön, win! Ska bli spännande att se hur min kropp mår av det eftersom det viktigaste ändå är att jag mår bra av min kost. Jag är allergisk mot baljväxter så det är också viktigt att jag får i mig tillräckligt med protein. Tänker inte vara helt strikt dock eftersom jag inte klarar av för stränga regler. Får krupp och vill bara göra tvärtom då. Ett lite märkligt drag men det är bara att acceptera.
 
- Starta en blogg. Check, tjoho! Så gött att ha en lista där jag redan genomfört en punkt, hehe.
 
- Göra fler spelningar med mina band. 2016 var ett riktigt dåligt år på den fronten, då jag blev sjuk och t.o.m. tvingades ställa in bokade spelningar för första gången någonsin. Vill verkligen att detta året ska bli bättre.
 
- Gå en kurs i gitarrspel. Kanske folkmusik-kursen på Gotland med grymma Jan Ekedahl igen? Gick den år 2015 och den var så himla bra.
 
- Ta ut alla mina semesterdagar. Har nästan 60 semesterdagar att ta ut i år då jag var sjukskriven så mycket förra året och nästan inte tog ut några alls. Such a pleasurable problem.
 
- Bli frisk och börja jobba heltid igen (vilket för mig är 80%, vill inte jobba mer än så). Såklart hoppas jag på det.
 
- Köpa en systemkamera och en ny dator. Om jag har råd med båda, annars kommer nog datorn först. Har bara haft en surfplatta sedan tre år tillbaka, men det är så svårt att spara och redigera bilder i den, så nu är det dags!
 
- Starta en till kanal som kompletterar min blogg. Kanske Youtube eller instagram? Någonting mer vore kul.
 
- Bojkotta fler företag. Just nu bojkottar jag bara McDonalds och Coca-Cola, men vill lägga till fler företag som bedriver skumma affärer och tar dåligt ansvar. Känns lättare att göra så en att hålla koll på allt jag köper av alla företag. H&M och Zara ligger illa till och sen en till tänker jag. Ska kolla upp!
 
- Måla en tavla till min tavelvägg.
 
- Köpa nästan alla kläder second hand eller av miljövänliga och etiska företag. Alltså jag gillar verkligen kläder och därför känns second hand som det bästa alternativet (förutom underkläder). Men hittar jag något som jag verkligen älskar och vet att jag kommer använda mycket från någon annan affär så kan jag köpa det, det är också ett hållbart sätt att handla. Men ska främst leta i eko-affärer om jag vill köpa nyproducerat. 
 
- Åka på semester till en varm strand. Och om jag orkar, lära mig surfa eller dyka där, annars räcker det med snorkling. Ja tack!
 
- Skriva minst två nya låtar.
 
- Ha minst två hemmafester i lägenheten. Dom behöver inte vara stora men älskar hemmafester!
 
- Sova utomhus en natt. Det är ju så mysigt och var jättelängesen jag gjorde det.
 
Hjälp, blev det för många nu? Hoppas inte. Många är ju så roliga så tror att det kommer gå lite av sig själv. Ser verkligen fram emot alla mål!
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Inte för många, året har 365 dagar :-)

Svar: Precis, ett år är långt; )
Johanna