En redig blogglista

Får jag fresta med en lista så här på fredagseftermiddagen? 
Det här är en riktig blogglista som jag har sett på flera bloggar nu. Hittade den första gången på Flora Wiströms blogg. Tycker den är så gullig. Känns lite som att fylla i en sån där mina vänner bok om ni minns dom?
 
Har du?
 
Folköl i kylen?
Nej aldrig, men har börjat fundera på om det kanske inte skulle vara en bra ide? Alkohol funkar inte så bra tillsammans med mig nu under min utmatttning, men kanske lite svagare öl skulle vara nåt. Tycker öl är så gott på sommaren. Har faktiskt aldrig köpt folköl förut, inte ens som tonåring. Jag och några andra kompisar hade storesyskon som köpte ut;)
 
Något husdjur?
Nej tyvärr! Saknar Sigge som är en katt som bor i kollektivet jag bodde i innan. Har funderat ett tag på att vara jourhem åt ett djur, ska bara bli lite friskare först. 
 
Puder på dig?
Nä, bara foundation och ibland concealer. Men just nu inget för har fått något slags utslag av en solskyddskräm jag testade, knorr. 
 
Några framtidsplaner?
Har rätt svårt att planera just nu förstås. Men har fått en väldigt stor lust att testa att bo utomlands ett tag. Helst i något varmare land, surprise surprise. Så det är väl ingen plan utan mer en dröm som jag vill börja titta närmre på längre fram. 
 
Något beroende?
Nej, men gillar sötsaker och är väldigt sällskapssjuk för tillfället. 
 
Fikat idag?
Japp, fikade en halv påse chips efter lunch idag. Den var mumma!
 
Nagellack?
Använder inte nagellack, tycker det är så krångligt. 
 
 
Vem?
 
Avskyr du?
Trump ligger ju nära till hands just nu. Så originellt svarat:)
 
Delar du mest minnen med?
Min syster som är två år äldre än jag. Vi var alltid tillsammans när vi var små och bodde i samma rum tills hon var tio. Nu bor hon bara några hundra meter från mig efter att ha bott i Albanien i flera år. Så lyxigt!
 
Stör du dig på?
Företagsledare som inte tar miljöansvar. Och lite otippat kanske Zlatan. Så synd att han är någon slags hjälte för så många killar just nu. Visst han är bra på fotboll men verkar ju så machootrevlig och störig. 
 
Gosar du med?
Gosar alldeles för lite för tillfället. Brukar passa på att gosa med kompisars barn och djur när jag får chansen;)
 
Lagar mat?
Jag tyvärr, blä för att laga mat. Köper en aning för mycket ute också. 
 
Diskar?
Så glad för den första, egna diskmaskinen i mitt vuxna liv!
 
Vilken?
 
Tidning läser du?
Läser nästan aldrig tidningar, blir liksom lite stressad av att byta ämne så ofta? Föredrar böcker och bloggar. Men köper jag någon är det faktiskt M-magasin. Bara 18 år kvar så är jag i målgruppen!
 
Dag fyller du år?
5 maj
 
Årstid föredrar du?
För mig får det jättegärna vara sommar 9 månader om året, så kan dom andra årstiderna dela på resten. 
 
Stad är du uppväxt i?
Fyra år i Maputo, Moçambique och Järfälla utanför Stockholm. 
 
Vad?
 
Gör du nu?
Sitter i min soffa hemma och funderar på att stänga balkongdörren för dom borrar utomhus.  
 
Är bra med dig?
Att jag är snäll och empatisk skulle jag säga. Och att jag är envis som en gammal get vilket jag nog har att tacka för mycket. 
 
Är dåligt med dig?
Oron i själen och att jag kan vara lite för känslig ibland. Skulle vara skönt att inte behöva ta in så mycket hela tiden. 
 
Vill du arbeta med?
Ja, det funderar jag också mycket på just nu. Någonting mer kreativt i alla fall. 
 
Är roligast just nu?
Att det är sol ute! Och att jag har blivit så mycket piggare på senaste tiden. Har äntligen kommit igång med att yoga igen och känner hur min kropp blir så glad över att få tillbaka lite muskler. 
 
Har du på dig?
En grön T-shirt. Varmt idag!
 
Har du för storlek i skor?
36, hela min familj har små fötter. Men har flera skor i 37-38 eftersom det är vanligaste storlekarna second hand:)
 
Läser du för bok?
Sigge Eklunds blogg 2005-2006
 
Ska du göra nu?
Gå och bada med syster!
 
4 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: En lista, Sigge eklund, Vanor, blogg.
#1 - - JH:

Hade också en sån bok som liten. :) Vem som helst fick skriva i den också! Folk på skolgården jag aldrig träffat, lärare, släktingar i alla åldrar, en tant på tunnelbanan en gång, haha...:D På så vis lärde man känna folk. :) Skrev i den några gånger själv också, med några månaders mellanrum. Men det är nog en rätt bra present att köpa till ungarna idag också, om man har egna. :) Eller kompisarnas, som du skriver. Om de fortfarande finns att få tag på, förstås.

Svar: Absolut bra present! Kommer ihåg att man tyckte dom var så roliga☺️
Johanna

#2 - - Angelica:

Vilken rolig lista att läsa :)

Svar: Ja, den var rolig att fylla i också☺️
Johanna

#3 - - Frida G Svensson:

men ja, älskar att det finns en inre tant i dig. I mig med!

Svar: Haha! Ja, hon är alive and kicking😉
Johanna

#4 - - Slow Living by Annika:

Vilken trevlig liten lista! Kul att få veta mer om dom man följer...