En tripp till Den blå lagunen🏖

 
I lördags besökte jag en riktig pärla i Stockholmstrakten, nämligen Den blå lagunen! Det är alltså en "konstgjord" sjö som ligger i en gammal grustäkt. När grustäkten lades ner fylldes gropen med vatten och en sandstrand anlades vid ena sidan. Så nu är den ett litet semesterparadis med turkosblått vatten mitt i skogen. Man förstår liksom inte riktigt var man är för det blir en så konstig kontrast med en blå sjö och granskog. Folk åker t.o.m. dit för att campa bredvid sjön. Alltså jag är ju född i Stockholm och har bott här större delen av min uppväxt, men den här sjön hörde jag inte talas om förrän förra året. 
 
Jag åkte dit med Elin och Rahif och några av Rahifs kompisar från hans SFI-kurs.
 
På vägen dit tänkte jag visa dom en restaurang som jag hade varit på förra året som låg så vackert precis vid havet. Tyvärr hade dom stängt för en fest dom skulle ha senare ikväll, upptäckte vi när vi kom dit. Så vi gjorde det enda logiska, tog en hoppbild på verandan!
 
När vi kom dit var hela stranden full. Vi var lite oroliga för vädret först men det visade sig bli en av dom varmaste dagarna hittills i sommar.
 
Vi gick till en av dom mer avskilda delarna längs sjön och hoppade i. Så varmt! Vi badade i säkert en timma.
 
Förra året hade dom ingen glasskiosk vid sjön, men det hade dom fixat i år. Kändes som ett måste. Jag hade glömt solskydd och fick ha klänningen på axlarna.
 
Så skön sommardag var det. Jag rekommenderar!
6 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Den blå lagunen, ekerö, mungsö, sjö.
#1 - - Angelica:

Men ååh, vad vackert det ser ut!

Svar: Ja! Är ännu vackrare i verkligheten😍
Johanna

#2 - - Frida G Svensson:

åh det ser alldeles magiskt ut!! och ni har sol, det har vi inte här i Skåne. bara mulet och regnigt!

Svar: Det var magiskt✨ Mulet här idag med (jäkla sommar) men då hade vi verkligen tur!
Johanna

#3 - - Ellen Gräntz:

Men så häftigt! Dit måste jag försöka ta mig någon gång.

Svar: Gör det! Tar ungefär en timma från norra Stockholm. Så man behöver en bil och lite tålamod. Men klart värt det😎
Johanna

#4 - - Matilda Berlin:

Men guu vad underbart det ser ut!!

#5 - - David och Bella:

Coolt! Ska tipsa min syrra som bor i Stockholm om det där stället🙂

Svar: Ja gört! Så fint ställe😎
Johanna

#6 - - yogapassion.blogg.se:

Den hade jag helt missat trots att jag växt upp i Stockholm! Får definitivt besöka det i sommar. Tack för tipset! :)

Svar: Ja det är så konstigt att det inte är mer känt. Hoppas du kommer gilla det☺️🏝
Johanna