Second hand från Asos marketplace

 
En second hand-affär som jag hade glömt bort ett tag är Asos Marketplace. Det är en hemsida som hör till Asos där det både finns second hand från privatpersoner och butiker runt om i världen. Det fungerar alltså lite som Tradera att man kan ta foton, bestämma pris och annonsera där. 
 
Jag brukar titta in där ibland och har hittat en del fina grejer. Främst brukar jag köpa från någon butik då dom har lite mer utvald second hand, ibland också i olika storlekar, som man kan få leta lite extra efter annars. Det är lite dyrare än om man skulle hitta det själv, men ändå billigt såklart. 
 
Man får se upp lite bara för på sidan annonserar även butiker som säljer nyproducerat (om det inte är det man är ute efter alltså). I filterfunktionen till vänster på sidan kan man välja vintage och får då bara second hand-kläder. Gjorde tabben att missa det för ett tag sen och fick hem en ny klänning i polyester som dessutom inte alls såg ut som den gjorde på bilden. Trippelfail!
 
Det går också att söka på vilken era man vill ha kläder ifrån. Jag brukar mest gilla dom som kommer från 90- och 70-talet just nu (eh som alla andra), men fina klänningar från 50- och 60-talet är också kul att fynda. 
Jag har precis beställt dessa två klänningar från en butik som heter Vintage Inclined som har sådär bohemsnygga kläder. 
 
Borde jag skaffa en hatt att sporta till också?
Den här fick nästan åka med i shoppingvagnen också men jag kunde hejda mig. Men så snyggt med rosarandigt!
Precis som på Tradera kan det vara värt att handla fler varor från samma säljare istället för från flera olika, då behöver man inte betala lika mycket i frakt. 
 
En annan butik som heter Dirty Disco och ligger i Storbrittanien har också mycket snyggt.
 
Nordic poetry har både herr- och damkläder och en svensk grundare vilket märks på en del skandinaviskt stilrena plagg. 
Så fin kjol ursprungligen från Fred Perry, tyvärr inte i min storlek.
Gå in och fynda något somrigt!
#1 - - Bella:

Bra tips!

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh så bra inlägg, tack för alla tips! :)

#3 - - Netti Starby:

Åh vad fina och bra tips! :-D Kramis

#4 - - Iza Palm:

Tycker det är ibland svårt med second hand, men nu har vi hittat en awesome second hand här i Boden, "returide". De har inte öppet ofta, men är ändå 3 våningar!! Möbler, fritid, husegård och massor. Vi tog en snabb vända där i onsdags, och var inte besvikna. Kom hem med 3 gröna "nya" glas. <3

Svar: Åh vad kul, älskar att hitta en ny favorit!Det är svårt med second hand, eller man måste liksom lära sig och träna lite på hur man gör. Är ju inte som att gå i en vanlig butik för man måste ju kunna se bortom allt skräp för att hitta guldkornen😉
Johanna