5 sommartecken hemma på min gata i stan

 
Hörrni, nu är det sommar! Hur fantastiskt ändå!?
 
Okej, det kanske inte är så somrigt ute just idag (inte här i alla fall), men den är banne mig här och solen väntar bakom molnen (men hallå, är detta någon slags klyschblogg eller?)
 
Jag tycker det var roligt att skriva om vårtecken senast, så här kommer en bunt somriga saker jag hittat!
 
Balkongdörren är öppen nästan jämt
Jag har ju mitt sovrum som det allmänna rummet i min etta och där hänger jag också mest. Och det är så mysigt att kunna ha dörren till balkongen öppen dygnet runt nu, så det knappt känns som jag är inomhus. Grönt och fågelkvitter utanför, mmm. Jag bor ju också nära vattnet så ibland hör jag även måsskrik. Måste ju vara ett av dom somrigaste ljuden tror jag bestämt. 
 
Lummiga, fluffiga, mulliga träd
Träd som är ljusgröna, mörkgröna, vita, rosa, gula, åh det är så vackert nu! Har fotat så mycket träd dom senaste dagarna så hela min mobil är full. Det är som att man inte inser hur brun och grå världen har varit förrän den slår ut i det här gröna fluffet vi är inne i nu. (Autocorrect ville förövrigt inte alls vara med på fluffet, Flügger tyckte den var en bättre ide...)
 
Äta ute i skuggan
På våren tar man ju alla chanser att sitta mitt i solen och lapa i sig. Men nu har jag ätit lunch i skuggan några dagar, för att det varit för VARMT i solen. Då är det sommar, ja jäklar. 
 
Glassbilen!
Alltså döm om min förvåning när jag hörde glassbilen häromdagen och den stannade precis utanför min port! Så lyxigt. Och konstigt att jag inte hört den tidigare, trodde den körde året om? Nu köpte jag inget den gången, men det kommer jag definitivt göra någon gång i sommar. Har nog inte haft ett paket med glasstrutar i frysen sen jag var barn, men det låter ju väldigt trevligt att ha det.
 
Bara bara fötter
Sån frihetskänsla tycker jag! Helst skulle jag vilja få sådär tjock hud under fötterna så jag nästan aldrig behöver ha skor. Men som stadsbarn är det lite svårt. 
Nu är det du och jag Ernst!
3 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Sommar 2017, glass, glassbilen, sommartecken, trädkärlek
#1 - - J:

Jag gillar egentligen våren bättre, när allt är ljusgrönt och just håller på slå ut. Men sommaren slår varje askgrå och duggregnig novemberdag alla dagar i veckan! ;)

Den där glassbilen har nog irriterat många föräldrar genom tiderna med sin signaturmelodi precis efter ungarnas nattning, haha...:)

Svar: Våren är ju fantastiskt såklart, men nu kan man äntligen bada☺️
Johanna

#2 - - yogapassion.blogg.se:

Härliga sommarbilder! Jag håller med, det är underbart att vara barfota! :)

Svar: Bästa ju😉
Johanna

#3 - - Iza Palm:

Barfota och gräs är ju sååå härlig sommarkänsla, så är det ju bara :D

Svar: Eller hur! 😎
Johanna