Hur en förvirrad hjärna försöker hitta till frisören

 
Hej! Roligt att det var så många som tyckte att jag skulle satsa på en ny frisyr! Nu blev det inte så idag, men jag tror verkligen jag ska försöka slå till snart. Kort är ju så snyggt ändå. 
 
Idag gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Alltså jag är en rätt snurrig person i vanliga fall, det måste jag säga, men sen utmattningen har det liksom blivit några snäpp värre. Det här med att planera är rätt svårt, för det känns ofta som att jag måste tänka igenom allt sju extra gånger för att det är så svårt att komma ihåg allt. 
 
Jag hade bokat tid för både klipp och färg hos en ny frisör för jag har inte riktigt hittat någon som jag vill fortsätta gå hos i Stockholm än. Jag ville också ha en som färgade med lite miljövänligare färger och hittade en som låg ca en trekvart från mig på Ekerö. 
Det första jag gjorde var att kolla fel i SL-appen när jag sökte på vägen från mig och trodde att tunnelbanan gick tiden då appen räknade att jag skulle gå hemifrån. Jag var alltså runt tio minuter för tidig, vilket ju egentligen är en bra grej, men blev ändå rätt irriterad då jag är ovan att gå upp så tidigt just nu (runt halv åtta), och såklart hade stressat på morgonen. 
 
I alla fall, jag tog sen bussen från Brommaplan som är en station där det går rätt många bussar. När jag hade åkt ungefär en halvtimma och nästan borde vara framme, började jag ana oråd. På vägen hade jag tyckt att det var rätt märkligt att bussen åkte igenom Spånga, men jag hittar rätt dåligt i Stockholm så det var säkert rätt tänkte jag. Men sen började jag känna igen mig alltför mycket och japp, på skylten i mittgången stod det buss mot Spånga station och inte mot Ekerö. Bara att gå av och åka tillbaka igen. 
 
Jag måste ha åkt bussen åt fel håll trodde jag, bussar åker ju åt två håll, borde jag ha tänkt på. Men när jag tittade i appen igen så verkar jag ha fått någon slags kortslutning när jag gick på vid Brommaplan. Jag skulle ta Blå buss 177 och jag hade tagit Röd buss 117. Eh ja, hurra, bra jobbat...
Där jag var nu skulle det ta ytterligare en timma till frisören och jag ringde och sa att jag skulle bli ungefär fyrtio minuter försenad. 
 
Jag lyckades i alla fall ta mig tillbaka till Brommaplan och hitta rätt buss och var tillslut framme i Ekerö. När jag sedan hittar till mitt slutdestination via appen så ligger det ingen frisör där. Där är bara en skola och några bostadshus. Då ser jag att jag bara har sökt på vägnamnet och inte numret. Hur lång kan en väg vara, brukar jag tänka och det rätt ofta visar det sig att jo, dom kan vara rätt långa. När jag nu sökte upp numret var jag 1,3 km från salongen och hade såklart gått av vid fel station. 
När jag kom fram till frisören var jag över en timma sen. Underbart. 
 
Och den frisören var inte speciellt glad då. Eller så är det bara jag som tolkar in det för hon var inte särskilt pratsam och verkade vara väldigt arg på mitt hår. Och hon frågade inte ens vad jag jobbade med, vilket måste vara något av det första man lär sig på frisörskolan? 
Jag kände i alla fall att det inte var riktigt läge att diskutera nya frisyrer utan det blev bara topparna och ingen färg hann jag med heller. 
 
Men nu är det i alla fall klippt! Får se hur lång tid det tar för mig att färga håret. Då ska jag vara ute minst två timmar i förväg tror jag. 
 
 
#1 - - J:

Du kunde bara tagit cykeln istället, Ekerö ligger ju rätt nära från Brommaplan så man lätt kan göra det! :) Mer miljövänligt också, dessutom. ;) Men man ska ju alltid förbi Drottningholm och slottet först när man åker dit, det är något man kan komma ihåg. ;)

Ja, frisörer, alltså...Själv fick jag alltid någon frisyr jag inte alls velat ha, trots att jag gav klara anvisningar i yngre år. :D

Svar: Tyvärr är jag fortfarande inte tillräckligt stark för att cykla längre sträckor. Men nu vet jag i alla fall var den ligger😊
Johanna

#2 - - Mirre:

Det har tagit ett tag för mig att hitta rätt och nu har jag hittat en frissa jag trivs med och som gör mig nöjd, vet att jag ofta inte var nöjd då jag klippt mig förr

Svar: Nä inte lätt! Det är verkligen mycket som ska stämma med en ny frisör.
Johanna

#3 - - Iza Palm:

Sådant som händer ibland! Men otrevliga frisörer finns det ju tyvärr också. Det blev iaf väldigt fint ! :)

Svar: Tack<3
Johanna

#4 - - J:

Så det påverkar dig fysiskt också, alltså? Vad tråkigt. :( Hoppas det blir bättre snart!