Bli Matsmart!

Det blir ett till ekotips så här på fredagseftermiddagen! Nämligen Matsmart som verkligen är en skitsmart hemsida där man kan beställa mat som mataffärerna annars skulle ha slängt. Med 20-90% rabatt!
Det kan vara varor med kort datum, utgångna förpackningar eller säsongsvaror.
År 2014 slängdes ca 1,3 miljoner ton mat och runt hälften av den beräknas vara fullt ätbar mat. Vi behöver alltså alla hjälpas åt för att minska matsvinnet.
 
Jag upptäckte sidan när jag såg Therese Zätterqvists senaste video Minska matsvinnet som är ett samarbete med Matsmart. Beställer man denna vecka får man dessutom 50 kr i rabbat med hennes kod ZÄTA. Jag var tvungen att gå in och handla direkt, så nu väntar jag med spänning på min första leverans! Så här mycket sparade jag:
 
 
Och här är en av varorna jag handlade.
 
 
Det här kunde inte passa bättre för mig just nu. Jag har nämligen fått himla mycket dyrare matkostnader sen jag flyttade till Stockholm från Uppsala. Det är ju ganska stor skillnad här tyvärr. Måste sluta handla på Pressbyrån också...
 
#1 - - Iza Palm:

Vilken bra idé! Kollar igenom sidan i skrivande stund! Kan vara riktigt bra grejer ju!

Svar: Ja! Köpte en stor flaska ekologisk olivolja tex. Det kan ju vara jättedyrt i vanliga fall. Får kanske skriva ett inlägg om när jag fått paketet också:)
Johanna

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Har faktiskt tänkt beställa därifrån nästa gång basvarorna behöver fyllas på, så smart ju!

Svar: Supersmart😊
Johanna