Första lördagen i mars

Jag tyckte att det var roligt att skriva om min dag förra lördagen så gjorde om det igår. Så om ni vill följa med på en 31-årig, recovering-utbränd, singeltjejs dag, häng på!
 
10.00
Vaknar. Försökte gå upp vid 9 men det gick icke. Ute snöade det igen, så mycket för den våren. Blir istället en bild på tulpanerna jag fick av en kompis som hälsade på i onsdags. Passar så bra i min vas (karaff)!
 
 
11.00 
Frukost som blev snyggare än förra veckan. Turkisk yoghurt med äpple, müsli och kanel. Ungefär här kommer jag på att jag skurit äpplena på min skärbräda som jag brukar hacka lök på :(
 
 
12.00
Sopsortering. Väntar alltid tills den håller på att svämma över så lyckades bara få med mig hälften. 
 
 
13.00
Hämtar ut ett paket från Bodystore. Mest mat men också en fin grej jag ska visa i dagens eko i veckan.
 
 
14.00
Gör mig i ordning för att möta upp min familj, vi ska nämligen på musikal! Bullets over Broadway på Göta Lejon med Helen Sjöholm! Hon är min absoluta favoritsångerska sen jag var typ tolv så är himla peppad. Har inte sett henne live på...ja väldigt länge i alla fall.
Dagens schizofrena färgkombo.
 
 
15.00
Göta Lejon och dam i gullig mössa.
 
 
15.00-18.00
Musikaaaaaaal
Den var rolig! Helen Sjöholm var bäst såklart och Johan Rheborg var festlig som butter hitman. 
Jag gick på dansskola när jag var tonåring så gillar också dansnumren väldigt mycket. Men det här med stepp, är det inte dags att lägga ner det?
 
 
19.00
Vi hade bokat bord på en indisk restaurang efteråt men det var fullt? Vi stod och väntade i baren i typ en kvart men gav sen upp och gick till en grekisk restaurang istället. Anne Lundberg (från Antikrundan!) stod också i kö så blev lite starstruck, hehe.
Men dom hade fin toalett på den indiska i alla fall.
 
 
20.30
Min gulliga syster på tunnelbanan<3
 
 
21.00
Efteråt var jag helt slut. Hade öronproppar i princip hela tiden, men blir ändå väldigt trött av mycket folk och ljud. Så det blev soffan resten av kvällen. Här är min utsikt från den. Kanske dags att ta ner julstjärnan och julklänningen i fönstret nu?
 
2 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Helen sjöholm, Lördag, Musikal, bullets over Broadway
#1 - - M:

Tack för din kommentar på min bildblogg Kilroy was here. Och sen vill jag säga att nejdå, du behöver inte alls ha så bråttom med att ta bort julstjärnan och klänningen. Fina där de hänger båda två och for your info så har jag också julstjärnorna kvar. Alla tre jag hängde upp sitter kvar och lyser så fint så om kvällarna.

Svar: Haha tack! Ja det är ungefär så jag tänkt också😊
Johanna

#2 - - Iza Palm:

Musikal, åh. Det skulle jag med vilja se. Dock gärna utomlands, England för att se Lejonkungen bland annat. Teater överlag iofs, man borde se det oftare.
Fullt ös lördag låter det som iaf! Mysigt med sådana med :)

Svar: Ja Gud, Lejonkungen verkar vara fantastisk!
Johanna