För den som ännu inte hittat något till morsdag

 
Vad vore världen utan mammor egentligen? När jag blev utbränd förra året flyttade jag hem till mina föräldrar, för jag kunde inte ens ta hand om mig själv. Min mamma hade precis blivit pensionär och gjorde allt för mig då. Jag hade aldrig blivit bättre så snabbt om inte hon hade funnits där. Jag har skrivit lite mer om det i det här inlägget. 
 
Så hjärtskärande är det då att läsa om mammor i världen som inte vill annat än att ta hand om sina barn, men som kanske inte kan. Fär att pengarna inte räcker till eller för att det är torka och svält i landet där dom bor. 
 
Unicef har tagit fram olika gåvopaket som går att köpa eller ge bort. Jag och min syster köpte i år morsdagpaketet till vår mamma. Det innehåller bland annat vaccin, nötkräm och vätskeersättning. Det kostar 278kr men det finns paket i flera olika prisklasser på hemsidan. Är det en present får du designa ditt eget kort och skriva en hälsning som du kan skicka digitalt eller med post till din mamma. En gåva som kan rädda liv helt enkelt, köp en du också på Unicefs hemsida!
 
Bild från Unicef av mamman Tandou med dotter som har fått hjälp. 
 
En lite knasig grej som hände när jag hade köpt mitt paket. Jag skulle vidarebefordra mailkortet till min syster så hon fick se och skrev i mailet: Här är kortet som mamma ska få:). Yr i huvudet som jag är skickade jag det istället till Unicef som jag hade fått kortet ifrån. Fick efter ett tag svaret från Unicef: Vad härligt att höra, hoppas hon blir glad för sin gåva! Så gulligt ändå! Dom måste ju ha trott att jag är typ 7 år eller kanske bara lite knäpp. Och något av dom är det ju säkert;)
#1 - - Louise:

Verkligen superbra tips!
och tack fina du för din fina kommentar! :) Kämpa på du också!

Svar: Tack själv, det gör vi☺️🙌
Johanna

#2 - - Netti Starby:

Åh vilken fin present och jättebra tips! <3 Kramis

Svar: Tack☺️
Johanna

#3 - - Tilda Barkselius:

Så himla bra grej!

Svar: Det är det verkligen☺️👍
Johanna

#4 - - Ellen Gräntz:

Mammor är nog verkligen det närmaste en superhjälte någon kan komma. <3
sv: Men visst är det tjusigt med rödlila! Blir också sugen, igen, när jag ser bilder på mitt hår då. Det tråkiga är ju att det är så svårt att underhålla färgen!

Svar: Ja precis😊Förstår det, kan tänka mig att man gör det en gång och sen låter det växa ut. Men någon gång ska jag också☺️
Johanna

#5 - - eva lina:

jättebra inlägg! <3

Svar: Tack☺️
Johanna

#6 - - Bella:

Så bra tips!

http://nouw.com/bellss

Svar: Tack🌞
Johanna