Mina senaste loppisfynd

 
Hej!
Jag var ju på loppis i helgen och utlovade loppisfynd kommer här!
Jag var på en av mina favoritloppisar i Sundbyberg som måste vara riktiga galningar på att hitta saker att köpa in. Nu hade dom återigen överfullt och hade 50% rea på allt! Man tackar.
 
Det här kom jag hem med. En rosa matta som jag ska ha i hallen. Tänkte att det kan vara fint med en ljusare matta nu när det inte är så lerigt ute längre. Får se om jag får ångra det... En låda ljus utan metall från Ikea, två vaser i glas, en kruka, en metallask och tre nya trägalgar. Snart är jag äntligen av med alla galgar i plast!
Vaserna behövdes verkligen då jag bara har haft en vinkaraff som tyvärr inte funkat toppen för större buketter. Har inget att ha i dom just nu, men det ska genatt inhandlas! Eller kanske tom plockas utomhus?
 
Favoriter denna gång är nog den här fina krukan. Den är lite större vilket jag var glad för då det finns väldigt mycket små krukor på second hand. Allt var ju mindre förr verkar det som. 
 
Den passar fint i mitt kök där jag har det här underlägger sen innan. Från samma affär faktiskt. 
 
Har ju svårt att motstå gamla plåtaskar. Från Aktiebolaget LEO i Hälsingborg. 
 
Inuti kan man läsa vad albyl innehåller. Tänkte ha den till mina kosttillskott jag brukar ta med mig till lunch. Eller varför inte med lite godis i:)
 
175 kr fick jag betala för allt detta. Och då var dyrgripen den lite tjockare vasen till vänster i bild som kostade 75 kr. Men är nog tvungen att gå tillbaka för jag såg en kopparljusstake formad som en trumpet som jag ångrar nu att jag inte köpte. Dom skulle precis stänga så jag blev lite stressad. Hoppas den finns kvar!
#1 - - Ellen Gräntz:

Men vilka fina grejer! Så kul att fynda på loppis ju. Är också lite svag för plåtaskar och liknande. Så charmigt.

Svar: Tack! Ja så svårt att låta bli dom. Jag kommer bli en riktig samlare snart☺️
Johanna

#2 - - Tilda Barkselius:

Underbart!!

Svar: ☺️✨
Johanna

#3 - - EVELINA:

Vad kul med loppis, och vilka fina fynd du gjorde! :D

Svar: Tack, ja det är så roligt att gå och rota😊
Johanna

#4 - - Johanna Utterberg:

Åh vilka härliga loppisfynd du har gjort, jättefina saker! :)

Svar: Tack☺️
Johanna

#5 - - Iza Palm:

När jag ser dina inlägg om loppisfynd, blir jag så sugen att själv gå på second hand, loppis. Men jag har inte riktigt fyndat alla ställen omkring häruppe ännu! Men skam den som ger sig...! :P

Svar: Ja precis, man måste lära känna sin stad! Och snart är det ju sommar, då blir det riktiga loppistider🙌☺️
Johanna

#6 - - Iza Palm:

Jaa, har mycket att se fram emot ! :D

Svar: Verkligen🌺
Johanna

#7 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vilka fina fynd! Kul att gå på loppis :)

Svar: Tack! Älskar loppis☺️
Johanna

#8 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh så mycket fint du fyndade!

Svar: ja, jag blev nöjd;)
Johanna